حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13115 تعداد نوشته های امروز : 15×
آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس‌های علمی
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۰ ساعت: 11:08
  • شناسه : 26368

    تولیت آستان‌قدس: تولیت آستان قدس رضوی، آمادگی حرم مطهر رضوی را برای میزبانی از کنفرانس‌های علمی دانشگاهی اعلام کرد.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار جمعی از رؤسا و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه‎های مشهد در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: آستان قدس رضوی […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    تولیت آستان‌قدس:

    تولیت آستان قدس رضوی، آمادگی حرم مطهر رضوی را برای میزبانی از کنفرانس‌های علمی دانشگاهی اعلام کرد.

    آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس‌های علمی

     

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار جمعی از رؤسا و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه‎های مشهد در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: آستان قدس رضوی آمادگی میزبانی از کنفرانس‌های علمی دانشگاهیان یا جلسات دفاع پایان نامه‌های برتر را در حرم مطهر امام رضا (ع) دارد.

    وی ادامه داد: هدف از این اقدام آن است که نشان دهیم فعالیت علمی در حرم مطهر نیز به نوعی زیارت است، دایره عبادات و زیارت را باید گسترش داد و زیارت را نباید تنها در خواندن ادعیه محدود کرد.

    تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دانشگاه فردوسی از افتخارات کشور است و دانشمندان و مفاخر بزرگی در این دانشگاه پرورش یافته اند، گفت: باید دانشگاه‌ها و دانشجویان مشهد به لحاظ تربیتی، اخلاقی، انقلابی و علمی بهترین باشند و برترین پایان نامه‌ها باید از مشهد باشد؛ این انتظاری است که از مراکز علمی شهر امام رضا (ع) وجود دارد.

    تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آنها را از مهمترین و اصلی‌ترین عناصر در تربیت دانشجویان خواند و نسبت به برقراری ارتباط مؤثر اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری تأکید کرد.

    وی نقش اساتید در پاسخگویی مستدل به سؤالات مطرح در ذهن دانشجویان را بسیار مهم خواند و با اشاره به اهمیت ایجاد ارتباط مؤثر با نسل جوان، عنوان کرد: با نسل جوان و دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر، شمایل و نظری، باید ارتباط مؤثر برقرار کرد؛ این جوانان فرزندان ما و آینده سازان کشور هستند؛ بنابراین باید با محبت، حوصله و سعه صدر سخنان آنان را شنید و با صداقت با آنها سخن گفت.

    حجت الاسلام والمسلمین مروی اضافه کرد: باید برای نسل جوان وقت گذاشت؛ حتی جوانانی که به ظاهر دچار انحرافاتی هستند، اگر فرزند خودمان دچار انحراف شود چقدر برای او وقت می‌گذاریم؟ اینها را نیز باید همچون فرزندان خود بدانیم؛ پیامبر عظیم الشأن (ص) با محبت و رحمت اسلام را نشر داد و تمدن اسلامی را بنیان نهاد.
     
    اهمیت جریان سازی اساتید متدین و انقلابی در دانشگاه‌ها

    تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با تمجید از پیشرفت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در علوم مختلف، با تأکید بر اهمیت جریان سازی اساتید متدین و انقلابی در دانشگاه‌ها، گفت: امروز یکی از رسالت‌های اساتید دانشگاه بیان حقایق و رسوایی چهره حقیقی غرب است.

    وی تصریح کرد: باید دانشجویان را به مطالعه کتاب‎های سرگذشت استعمار و تاریخچه کشور‌های غربی سفارش کرد؛ آشکار سازی حقیقت غرب برای نسل جوان خود بخشی از جهاد تبیین است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.