حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
آموزش الزامات آتش‌نشانی و ایمنی خانه مسافر‌ها در خراسان رضوی
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۴ ساعت: 10:59
  • شناسه : 27157

    دوره آموزشی الزامات آتش‌نشانی و ایمنی برای بیش از ۲۰۰ نفر از بهره‌برداران و مالکان خانه مسافر‌های خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی درباره این دوره که در مرکز آموزش آتش‌نشانی شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: این دوره آموزشی با […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    دوره آموزشی الزامات آتش‌نشانی و ایمنی برای بیش از ۲۰۰ نفر از بهره‌برداران و مالکان خانه مسافر‌های خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

    آموزش الزامات آتش‌نشانی و ایمنی خانه مسافر‌ها در مشهد

     

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی درباره این دوره که در مرکز آموزش آتش‌نشانی شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: این دوره آموزشی با هدف ارتقای کیفیت میزبانی از زائران و پیشگیری از اتفاقات ناگوار برای مدیران و بهره‌برداران خانه مسافر‌ها برگزار شد.

    سید جواد موسوی ادامه داد: رعایت ایمنی و الزمات آتش‌نشانی و رعایت ضوابط و اصول بهداشتی در خانه مسافر‌ها سرفصل‌های این دوره هستند که توسط آتش‌نشانان و مسئولان بهداشتی آموزش داده شد.

    او تصریح کرد: این دوره برای سایر تاسیسات گردشگری هم برگزار خواهد شد تا از هرگونه آسیب به زائران و گردشگران پیشگیری شود.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: مالکان و بهره‌برداران خانه مسافر‌ها از سر اخلاص برای میزبانی زائران، تدارک دیده‌اند، اما رعایت برخی نکات برای حفظ سلامت زائران الزامی است، چون کوچک‌ترین آسیب و حادثه، اسکان زائران در مراکز اقامتی دچار چالش می‌شود.

    معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی هم با تاکید بر رعایت ایمنی و بهداشت خانه مسافرها، گفت: هم اینک ۸۰۰ خانه مسافر فعال دارای مجوز داریم، در حالی که خانه مسافر‌های شناسایی شده حدود یک هزار واحد است.

    یوسف بیدخوری افزود: برخی افراد با وجود این که اعتبار مجوزشان به پایان رسیده، اما اقدام به تمدید مجوز نکرده‌اند و اگر حادثه‌ای در خانه مسافر اتفاق بیفتد، برای مالک و بهره‌بردار مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

    در ادامه سرآتشیار حجت زنبیل‌باف، فرمانده ایستگاه ۵۴ آتش نشانی مشهد، انواع آتش سوزی و روش‌های اطفای حریق را آموزش داد و در ادامه شرکت کنندگان به صورت عملی، خاموش کردن انواع آتش با استفاده از انواع خاموش‌کننده را آموزش دیدند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.