حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۲۲ مهر
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۲ ساعت: 14:04
  • شناسه : 26805

    در این بخش چند خبر کوتاه از شهرستان‌های خراسان رضوی را می‌خوانید.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این خبر‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. افزایش تصادفات موتورسیکلت سواران همزمان با بازگشایی مدارس همزمان با بازگشایی مدارس تصادفات موتورسیکلت سواران افزایش داشته است. رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گفت: […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ



    پایگاه خبری نجوا

    در این بخش چند خبر کوتاه از شهرستان‌های خراسان رضوی را می‌خوانید.

     

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این خبر‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

    افزایش تصادفات موتورسیکلت سواران همزمان با بازگشایی مدارس

    همزمان با بازگشایی مدارس تصادفات موتورسیکلت سواران افزایش داشته است.

    رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گفت: در نیمه اول مهرماه، ۵۳۸ مورد حادثه ترافیکی به مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گزارش شد که ۳۰ درصد از این تصادفات، معادل ۱۶۵ مورد، مربوط به راکبین موتورسیکلت در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میانجلگه بوده است.

    حمید حسینی افزود: تصادف راکبین موتورسیکلت نسبت به ماه‌های قبل دارای افزایش بوده است که ضرورت دارد خانواده‌ها بیش از پیش به رعایت نکات ایمنی و قانون ملزم شوند.

    مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) در فریمان:
    هدف دشمن خدشه دار کردن اتحاد است

    مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) گفت: دشمن از محور مقاومت ضربات خسارت باری خورده که به دلیل وحدت و انسجام جبهه مقاومت اسلامی است، لذا تلاش می‌کند با تهمت زدن به سپاه یا هر عضو دیگر این جبهه، اتحاد را خدشه دار کند.

    حجت الاسلام باقری در جمع کارکنان سپاه شهرستان فریمان افزود: دشمنان به هر جا و هر راهی متوسل شده اند تا به این اتحاد صدمه وارد کنند، چون خوب می‌دانند تا زمانی که ارکان جبهه مقاومت همراه باشند آسیب پذیر نیستند، به همین خاطر با تهمت‌های بی اساس سعی در خالی کردن دل‌های مومنین دارند که البته راه به جایی نخواهند برد.

    پایان دوره ۷۶ آموزش همیاران اورژانس ۱۱۵ نیشابور

    دوره ۷۶ آموزش همیاران اورژانس ۱۱۵ نیشابور به پایان رسید.

    رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گفت: در هفتاد و ششمین دوره آموزش مقدماتی همیاران اورژانس شهرستان نیشابور، ۳۵ نفر از اعضای پایگاه بسیج یاس نبی مسجد امام حسن عسکری (ع) محله کریم آباد آموزش‌های کمک‌های اولیه، احیای قلبی ریوی پایه، رفع انسداد راه هوایی، بیماری‌های شایع، انواع آسیب‌ها و کنترل خونریزی را فرا گرفتند. 

    حمید حسینی افزود: این دوره ۱۲ ساعته تئوری و عملی در راستای افزایش آگاهی جامعه، شناسایی و بکارگیری افراد علاقه‌مند در بحران ها، افزایش آگاهی عموم جامعه، انجام اقدامات اولیه اورژانسی صحیح تا زمان رسیدن آمبولانس بر بالین مددجو و برخورد با بیماران بدحال و اورژانسی برای عموم شهروندان برگزار شد.

    به گفته او، به افرادی که موفق به اخذ نمره قبولی در آزمون‌های علمی و عملی پایان دوره همیاران اورژانس شوند، گواهینامه مهارت از طرف مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور اعطا می‌شود.

    برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک در فریمان 

     برنامه‌های متنوع فرهنگی به مناسبت هفته ملی کودک و به همت کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان فریمان برگزار شد.

     قدردانی از برگزیدگان مسابقه نقاشی محرم کودکانه، مسابقه نقاشی سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و قصه گویی از کتاب «قصه‌هایی از حضرت محمد (ص)» بخشی از برنامه‌های این مناسبت در فریمان بود.

    دورهمی «مادر و فرزند» در انجمن حمایت از زندانیان نیشابور

    همزمان با روز جهانی کودک و با مشارکت انجمن حمایت از زندانیان نیشابور، دورهمی «مادر و فرزند» در نیشابور برگزار شد.

    احمد گلستانی، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان نیشابور گفت: این مراسم جشن با حضور رئیس زندان و جمعی از اعضای هیات مدیره انجمن حمایت برگزار و در آن برنامه‌هایی همچون اجرای مسابقات و سرگرمی برای فرزندان و همسران زندانی اجرا و در پایان هم هدایایی به فرزندان زندانی اعطا شد.

    انتخابات انجمن اولیا و مربیان در ۸۰ مدرسه بخش رخ 

    انتخابات انجمن اولیا و مربیان در ۸۰ واحد آموزشی مدارس بخش رخ برگزار شد.

    رییس آموزش و پرورش بخش جلگه رخ تربت حیدریه گفت: همه ساله با آغاز سال تحصیلی جدید این انتخابات در مدارس دارای بیش از ۱۰ دانش آموز برگزار می‌شود.

    حمید قلی زاده افزود: در آیینامه اجرایی مدارس که توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده، ۲۶ مورد وظایف و حدود اختیارات انجمن اولیا و مربیان است.

    وی ادامه داد: اعضای این انجمن‌ها در زمینه‌های مختلف مانند کلاس‌های فوق العاده، آموزش خانواده، امور فرهنگی، سرویس‌های دانش آموزی، برپایی اردو‌ها و جذب مشارکت‌های مردمی همکاری و مشارکت دارند.

    بخش رخ شهرستان تربت حیدریه دارای ۸ هزار دانش آموز، ۶۰۰ معلم و ۴۰۰ کلاس درس در مقاطع مختلف تحصیلی است. 

    دیدار مسئولان بردسکن با خانواده آزاده مرحوم «ابطحی» 

     جمعی از مسئولان شهرستان بردسکن با خانواده آزاده مرحوم و خادم الرضا «سیدعلی ابطحی» دیدار کردند.
    در این دیدار امام جمعه بردسکن ضمن تسلیت به خانواده این آزاده سرافراز، به ویژگی‌ها و صفات اخلاقی او اشاره کرد و افزود: مرحوم ابطحی بعد از کشیک در حرم مطهر رضوی دار دنیا را وداع گفت که این خود توفیقی بزرگ است که نصیب هرکس نمی‌شود.

    حجت الاسلام علی اصغر امینی افزود: این آزاده جانباز دوران دفاع مقدس با بیشترین مدت اسارت بین آزادگان شهرستان بردسکن، به یاران شهیدش پیوست ولی در طول عمر هیچگاه گلایه‌ها و مشکلات خود را مطرح نمی‌کرد و همواره با تبسم و خوشرویی از کار مردم گره گشایی می‌کرد. 

    درپایان، به همت کارشناسی شاهد و امور ایثارگران و مدارس شاهد شهرستان بردسکن، هدیه‌ای به همسر مرحوم ابطحی اهدا شد.

    نظارت بر واحد‌های تولیدی صنایع غذایی نیشابور 

    دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بر فعالیت واحد‌های تولیدی صنایع غذایی این شهرستان نظارت می‌کند. 

    سمانه رمضانی، سرپرست اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: کارشناسان اداره نظارت بر موادغذایی و آشامیدنی ضمن بازدید از کارخانجات، امکانات و قابلیت‌های واحد‌های تولیدی را بررسی و در خصوص مسائل و چالش‌های موجود در صنعت غذایی بحث و تبادل نظر می‌کنند.

    اهدای یک دستگاه آب سردکن به بیمارستان نیشابور 

    یک دستگاه آب سردکن به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن نیشابور اهدا شد.

    محمدیان، مدیر روابط عمومی بیمارستان ۲۲بهمن نیشابور گفت: بیمار بستری در بخش جراحی مرکز و همراهان وی به منظور قدردانی از خدمت رسانی مناسب سرپرستاران و کارکنان بخش، یک دستگاه آب سردکن به ارزش ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به این مرکز اهدا کردند.

    شناسایی ۷۸ مشترک انشعابات غیرمجاز آب در بردسکن

    شهرستان بردسکن دارای ۳۸ هزار مشترک آب است که از این تعداد ۷۸ مشترک انشعاب غیرمجاز شناسایی شده‌اند.

    مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن گفت: از این تعداد هم برای ۳۴ مشترک با معرفی به مراجع قضائی پرونده قضائی تشکیل شده است

    حسین اولیایی با بیان اینکه هر زمان که شهرستان بردسکن دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه کند با چالش کم آبی مواجه می‌شویم، افزود: به طور روزانه ۳۲۰ لیتر آب برای هر نفر تولید می‌شود که میزان تولید آب برای هر نفر از متوسط استان بیشتر است.

    به گفته او، ۴۰ درصد از مشترکین آب الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و ۲۵ درصد نیز بد مصرف هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.