حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13117 تعداد نوشته های امروز : 17×
افزایش سطح زیر کشت کلزا در گلبهار
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۹ ساعت: 17:22
  • شناسه : 26283

    ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلبهار زیر کشت کلزا رفت.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلبهار گفت: در سال زراعی جدید ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصول کلزا قرار گرفته که درمقایسه با سال زراعی گذشته ۱۰ هکتار افزایش یافته است. سید […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلبهار زیر کشت کلزا رفت.

     

    افزایش سطح زیر کشت کلزا در گلبهار

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلبهار گفت: در سال زراعی جدید ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصول کلزا قرار گرفته که درمقایسه با سال زراعی گذشته ۱۰ هکتار افزایش یافته است.

    سید حسین حسینی افزود: سهمیه اختصاص یافته برای گلبهار ۱۵۰ هکتار در سال زراعی جدید بوده که به دلیل استقبال کشاورزان ۱۰ هکتار بر این سهمیه افزوده شده است.

    وی ادامه داد: خوشبختانه کلزا جزو کشت های الگویی شهرستان گلبهار معرفی شده و شرایط شهرستان برای توسعه بیشتر این محصول فراهم است.

    رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلبهار گفت: در سال زراعی گذشته از سطح ۱۵۰ هکتار از کشتزارهای گلبهار ۴۰۰ تن محصول کلزا برداشت شده است.

    وی ادامه داد: میانگین برداشت دانه کلزا از هر هکتار در گلبهار ۲/۵ تن بوده که برخی از اراضی به دلیل مراقبت های بیشتر بالاتر از میانگین کشوری ثبت شده است.

     اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی گلبهار این منطقه می تواند به قطب تولید کلزا در استان تبدیل شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.