حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9281 تعداد نوشته های امروز : 40×
امروز کربلا در همین حوالی
  • 2024-08-25 ساعت: 18:18
  • شناسه : 15458

    امروز کربلا در همین حوالی؛ به تو از دور سلام به گزارش نجوا نیوز : مراسم جاماندگان اربعین در تهران آنقدر مملو از زیبایی است که دلتان می‌خواهد بر زمان، کلید توقف را بزنید و ساعت‌ها آن را تماشا کنید. به حق که روح انسان از این همه شور حسینی جلا می‌گیرد. گروه زندگی: شاید […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    امروز کربلا در همین حوالی؛ به تو از دور سلام
    به گزارش نجوا نیوز : مراسم جاماندگان اربعین در تهران آنقدر مملو از زیبایی است که دلتان می‌خواهد بر زمان، کلید توقف را بزنید و ساعت‌ها آن را تماشا کنید.
    به حق که روح انسان از این همه شور حسینی جلا می‌گیرد.
    پایگاه خبری نجوا
    گروه زندگی: شاید وقتی پیامبر خاتم (ص) سلمان فارسی را از اهل بیتش معرفی کردند، هیچ گاه یاران رسول الله فکر نمی‌کردند بیش از ۱۴۴۰ سال بعد قبیله سلمان این گونه برای سیره نبوی و احیای آرمان او برای نوه نور چشمش به میدان بیایند.
    اما قبیله سلمان ثابت کرده است در این چند قرن که یار با وفای خاندان اهل بیت (ع) است و جانش را برای آرمان‌های الهی می‌دهد به خصوص وقتی پای آرمان حسین (ع) در میان باشد.قضیه وقتی جالب می‌شود که ۱۴ سال پیش یک عده از جوانان مسجدی تهران تصمیم می‌گیرند برای لبیک به حسین (ع) کاری انجام دهند، نتوانسته بودند در پیاده روی اربعین حضور داشته باشند، پس باید کاری می‌کردند تا این دل‌های مالامال از عشق حسین و حسرت بر دل مانده‌شان را تسکین دهند و این شد جرقه مراسم جاماندگان اربعین که شروعش از میدانی به اسم حسین (ع) و پایانش نیز به مکانی که ثواب زیارتش مانند زیارت کربلا است و قبله تهران شهرری می‌خوانندش به مرکزیت «حرم منور حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)».
    ۷۰۰ نوجوان قبیله سلمان ردای خادمی پوشیدند
    و حالا بعد از ۱۴ سال برای اولین بار ۷۰۰ نوجوانان قبیله سلمان همان نسل زد امروزی، علمدار این حرکت آیینی خودجوش و مردمی در ۱۰۰ موکب هستند و با همان نیت‌های خالص و شور حسینی‌شان می‌خواهند بگویند «ماییم سربازان ظهورت یا مهدی» تا انتقام خون ثارالله را با دستان خودمان و با حضور آخرین حجت الهی بگیریم.
    امروز نه تنها در تهران بلکه گوشه گوشه ایران صدای روضه به گوش می‌رسد و بوی اسپند و علم گردانی دیده می‌شود، زیرا این سرزمین با نام حسین (ع) عجین است. حال وقتی صدای زیارت اربعین در حوالی ساعت ۶ صبح در میدان امام حسین (ع) طنین انداز می‌شود.
    اشک در چشم و بغض در گلو همراه با متبادر شدن تصویر مزار شش گوشه اباعبدالله (ع)؛ موجب می‌شود ناخودآگاه افراد رو به کربلا بیاستند، صدای «به تو از دور سلام» شنیده شود.
    پایگاه خبری نجوا
    آری! امروز در هر جا عاشق حسینی باشد، مغناطیس قلوب به سوی سرزمین کرب و بلا است و دنیا با چشم خود نظاره می‌کند به ظاهر این حسرت‌های در دل مانده، اما زیارت حسین (ع) زمان و مکان نمی‌شناسند و فرشتگان آسمان در حیرت مانده‌اند.
    جاماندگان اربعین از زاویه دید یک خبرنگار
    برگردیم به فضای مراسم جاماندگان حسینی و ۱۳ کیلومتر طول مسیر عشق و عاشقی. هر خانواده‌ای که در این مسیر قرار داشته خیابان‌ها را آب پاشی کردند و صدای مرثیه سرایی از هر کوی و برزنی شنیده می‌شود.
    بیشتر موکب‌ها هم توسط خانواده‌ها برپا شده است. حوالی ساعت ۱۰ صبح در خیابان ۱۷ شهریور منتهی به میدان خراسان مادری با پسران و دختران و داماد‌ها و عروس‌هایش در حال پخش آش نذری است.
    در گوشه‌ای دیگر پیرمردی که همراه با همسرش حضور دارند در زیر سایه‌ای در حال استراحت اند تا دوباره جانی بگیرند و دوباره به مسیرشان ادامه دهند.در جایی دیگر وسط خیابان مرد جوان چفیه پوش وسایل واکس زنی را گذاشته و مشغول واکس زدن است.
    البته در طول مسیر پر است از واکسی‌های صلواتی که بیش‌تر هم توسط نوجوانان انجام می‌شود. دختر دانشجویی هم مشغول خواندن زیارت اربعین است و مردی دو فرزند پسرش را به دوش گرفته و از سویی دیگر دست دختر چادری‌اش را با مهربانی گرفته است.
    اینجا جنس مراسم جاماندگان اربعینی بر مدار مردم می‌چرخد و این شور حسینی مردمی مسئولان را به میدان فراخوانده و گروهی از آنان با اهل و عیال به جمع عزاداران اربعینی پیوسته‌اند و گروهی دیگر پای صحبت‌های مردم نشسته و حتی با اصرار مردم بازار داغ عکس سلفی با مسئولان هم باز است؛
    البته جای تعجب ندارد چون از مکتب حسین (ع) آموخته‌اند خادمی ملت را.کمی دیگر جمعیت که جلو می‌رود، در نزدیکی محله عرب‌ها، قهوه هم سرو می‌شود تا حس تلاقی حضور در پیاده روی اربعین در مشایه را در اینجا لمس کنید.
    بماند که بساط چایی هم به راه است و در این هوای گرم ۳۳ درجه تهران نوشیدن چای بعد از یک مدت طولانی پیاده روی می چسبد.این‌ها را گفتیم تا بگوییم امروز در این مسیر ۱۳ کیلومتری محبت، جانفشانی، مهربانی، یکدست بودن.
    با هم بودن و لپ کلام حسینی بودن آنقدر تبلور دارد که نیازی به نوشتن ندارد. امروز یکی از استثناترین روز‌های پایتخت است که همه اقشار با هر سلیقه‌ای در گرد پرچم حسین (ع) جمع شده‌اند.
    استثناترین روز پایتخت
    بانویی ۴۳ ساله در حالی که سیل قطرات اشک‌امانش نمی‌دهد، کالاسکه نوزادش را میراند، از نذرش می‌گوید، نذری که حالا با آوردن نوزاد تازه متولد شده‌اش به مراسم جاماندگان اربعینی عینیت یافته است.
    در ادامه مسیر صدای بلند کودکان جلب توجه می کند، زیرا حسابی در آب بازی غرق اند و دیگری برای خنک شدن زائران به آن ها آب می پاشد. اینجا از کودک و بزرگ گرفته همه با شوق و شور عجیبی برای خدمت‌رسانی به اصطلاح سر و دست می‌شکنند در ۲۰۰ موکب خانوادگی و ۱۲۰ موکب خانواده‌های معظم شهدا.
    «غزه» و جاماندگان اربعین
    شاید برایتان جالب باشد برای خدمت‌رسانی به مادران و کودکانشان موکب‌های حضرت‌ام البنین (س) در هشت نقطه مسیر وجود دارد تا برای مدتی خستگی مسیر را از تن آن‌ها بیرون کنند و کودکان هم با نقاشی‌هایشان به ابراز همدردی با کودکان غزه بپردازند.بماند که امسال چهاردهمین مراسم جاماندگان اربعین متفاوت‌تر از سال‌های قبل است.
    اگر بخواهید چرایی آن را پیدا کنید، کافی است کمی سرتان را بچرخانید، پرچم فلسطین در جای جای مسیر دیده می‌شود و بی‌جهت نیست امسال بزرگ‌ترین جشنواره فرهنگی پایتخت به نام «لشکر حسین لشکر قدس» نامگذاری شده است تا بگویند راه قدس از کربلا می‌گذرد.
    آری! مردمانی که صدای قدم‌هایشان با درد و رنج کودکان غزه هم صدا شده، در این مسیر عشق، دعا‌هایشان را به نیت کودکان غزه روانه آسمان کرده‌اند.
    روزی که همه زائر اربعینی امام حسین (ع) بودند
    صدای اذان ظهر به گوش می‌رسد که گروه اول از جاماندگان اربعین به صحن اصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی می‌رسند، منتها صدای خادم حرم به گوش می‌رسد که هر کسی دوست دارد کربلا برود، دستش را بالا ببرد.
    وقتی دستان زیادی به بالا آورده می‌شود، رو به جمعیت می‌گوید که «کسانی که امروز در کربلا نبودند، اما دلشان در کربلا است، جامانده نیستند، شما امروز همه زائر اربعینی امام حسین (ع) هستید».
    این حضور که بیش از شش ساعت طول کشید، آنقدر مملو از زیبایی است که دلتان می‌خواهد بر زمان، کلید توقف را بزنید و ساعت‌ها آن را تماشا کنید. زیرا روح آدم را جلا می‌دهد و آرامش مضاعفی دارد.
    این مراسم پایان ندارد، بلکه آغازی بر پانزدهمین مراسم جاماندگان اربعین است و دوباره «حسین» همه را گرد هم می‌آورد، به‌امید اینکه سال آینده با حضور مهدی فاطمه (س) پیاده روی اربعین برگزار شود.
    کلمه کلیدی : امروز کربلا در همین حوالی | امروز کربلا در همین حوالی | امروز کربلا در همین حوالی | امروز کربلا در همین حوالی | امروز کربلا در همین حوالی | امروز کربلا در همین حوالی | امروز کربلا در همین حوالی | امروز کربلا در همین حوالی | امروز کربلا در همین حوالی | امروز کربلا در همین حوالی | امروز کربلا در همین حوالی | امروز کربلا در همین حوالی |

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.