حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
انتشار کتاب «امام رضا(ع) دانای خاندان» به زبان صربی
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۱ ساعت: 19:57
  • شناسه : 26628

    کتاب «امام رضا(ع) دانای خاندان» به زبان صربی در مشهد منتشر شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز خراسان رضوی، آستان نیوز اعلام کرد: در امتداد پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) و به همت رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان، کتاب «امام رضا(ع) دانای خاندان»،  نخستین اثر درباره امام رضا(ع) به زبان صربی، ترجمه […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    کتاب «امام رضا(ع) دانای خاندان» به زبان صربی در مشهد منتشر شد.

    انتشار کتاب «امام رضا(ع) دانای خاندان» به زبان صربی

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز خراسان رضوی، آستان نیوز اعلام کرد: در امتداد پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) و به همت رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان، کتاب «امام رضا(ع) دانای خاندان»،  نخستین اثر درباره امام رضا(ع) به زبان صربی، ترجمه و به چاپ رسید.

    این کتاب از انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است که ببا همکاری مرکز ساماندهی ترجمه و نشرسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  از طریق انتشارات محلی اتوپیا به زبان صربی منتشر شده است.

     با توجه به اینکه امام رضا(ع) در فرهنگ اسلامی الگو و نماد گفت و گو با دیگر ادیان بشمار می روند و بخشی از مطالب کتاب به مناظرات امام با رهبران دینی دیگر ادیان به ویژه مسیحیت اختصاص دارد، این اثر می‌تواند برای مخاطبان سودمند باشد و شناخت بهتری به آموزه‌های اسلام شیعی ارائه دهد.

    این کتاب در ۸ فصل با مباحثی همچون زندگانى امام رضا (ع)، شخصیت معنوى و اخلاقى، شخصیت علمى، زندگانى سیاسى، شهادت، سخنان و آموزه‌های امام رضا (ع)، زیارت، نماد توحید و حرمِ  مطهر نگارش یافته و با توضیحات مفید و آموزنده مترجم آن، الکساندر دراگویچ، همراه است.

    همچنین  این کتاب مشتمل بر موضوعاتی همچون زندگی شخصی، سیره علمی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی هشتمین امام و گل‌واژه‌هایی از بوستان حکمت رضوی و نیز پژوهشی پیرامون زیارت است

    پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اردیبهشتامسال  به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، با شعار «عدالت برای همه، ظلم به هیچکس» و با سخنرانی رئیس جمهور فقید شهید آیت‌الله رئیسی و پیام حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی در حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، برگزار شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.