حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
انجام طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در خراسان رضوی
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۲ ساعت: 16:09
  • شناسه : 26822

    برنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در ۱۹۵ مرکز مثبت زندگی در سطح خراسان رضوی آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سطح یک غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال خانواده ها با حضور در  ۱۹۵ […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    برنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در ۱۹۵ مرکز مثبت زندگی در سطح خراسان رضوی آغاز شد.

    انجام طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در خراسان رضوی

    به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سطح یک غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال خانواده ها با حضور در  ۱۹۵ مرکز ثابت و سیار مثبت زندگیغربالگری می شوند.

    نرگس ژیان عابد افزود: کودکانی که در این سطح غربالگری شده و مشکوک شناسایی شوند به سطح دو که اپتومتریست‌ها هستند ارجاع داده می‌شوند و در سطح سه اگر نیاز به عمل جراحی داشته باشند، آنها را به چشم پزشکان ارجاع می‌دهیم.

    وی گفت: ما در هر سه سطح برای خدمات تفاهم‌نامه داریم و یارانه پرداخت می‌کنیم، حتی برای تجویز عینک برای خانواده‌هایی که استطاعت مالی ندارند یا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند کمک می‌شود.

    کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت بهزیستی خراسان رضوی افزود: چشم عضوی است که درحال رشد است و باید به صورت سالیانه غربالگری چشم برای کودکان و مخصوصا کودکان سن زیر ۵ سال انجام شود. سن زیر ۵ سال از لحاظ درمان اختلالات بینایی زمان طلایی است و درمان اختلالات بینایی بعد ۵ سالگی به سختی خواهد بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.