حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13073 تعداد نوشته های امروز : 95×
برآورد برداشت ۳۰ تن سیب زمینی در هر هکتار اراضی رخ
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۶ ساعت: 10:42
  • شناسه : 27575

    عملکرد تولید محصول سیب زمینی در اراضی منطقه رخ استان خراسان رضوی در هر هکتار حدود ۳۰ تن برآورد شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ گفت: امسال به علت شرایط نامساعد جوی اعم از خشکسالی و گرمای بهار و تابستان و به ویژه قطعی برق […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    عملکرد تولید محصول سیب زمینی در اراضی منطقه رخ استان خراسان رضوی در هر هکتار حدود ۳۰ تن برآورد شده است.

    برآورد برداشت ۳۰ تن سیب زمینی در هر هکتار اراضی رخ

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ گفت: امسال به علت شرایط نامساعد جوی اعم از خشکسالی و گرمای بهار و تابستان و به ویژه قطعی برق و سرمازدگی شهریور که در طول دوره رشد با آن مواجه بودیم باعث کاهش عملکرد حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد شده است.

    سید محمد نجفی افزود: در سال زراعی جاری هزار و  ۳۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی این منطقه به زیر کشت سیب زمینی رفته است.

    وی گفت: بر آورد می‌شود حدود ۴۰ هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت در سال جاری برداشت بشود.

    رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ همچنین ارقام عمده کشت شده سیب زمینی در مزارع بخش، رخ را آگریا و فونتانه اعلام کرد و افزود: بیشترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به قسمت پایین رخ این بخش، با سطح ۹۰۰هکتار است.

    سید محمد نجفی گفت: تمام سطح مزارع سیب زمینی این بخش به روش تیپ آبیاری می‌شود که این موضوع می‌تواند باعث صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف آب آبیاری منطقه باشد.
    او افزود: آغاز برداشت سیب زمینی از مزارع بخش رخ از ابتدای مهر آغاز شده است و کار جمع آوری این محصول تا یک ماه ادامه دارد.
    رئیس مرکز جهاد کشاورزی رخ گفت: استفاده از ارقام اصلاح شده و کود‌های آلی، شیمیایی و ربز مغذی، مبارزه به موقع با آفات و بیماریها، کنترل علف‌های هرز، رعایت عملیات به زراعی از جمله اجرای ۱۰۰ درصد آبیاری تحت فشار باعث شده تا مزارع این منطقه از نظر کمیت و کیفیت تولید در وضعیت بسیار مناسبی قرار بگیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.