حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13153 تعداد نوشته های امروز : 53×
برداشت بیش از ۸ هزار تن انگور در خوشاب
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۹ ساعت: 8:31
  • شناسه : 26143

    هشت هزار و ۴۰ تن انگور امسال از تاکستان‌های این شهرستان غربی خراسان رضوی برداشت شد که عمده آن پس از فرآوری روانه بازار می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: محصول انگور خوشاب از گونه های مختلف است که از سطح سه هزار و ۶۰ هکتار باغ های بارور این […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    هشت هزار و ۴۰ تن انگور امسال از تاکستان‌های این شهرستان غربی خراسان رضوی برداشت شد که عمده آن پس از فرآوری روانه بازار می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: محصول انگور خوشاب از گونه های مختلف است که از سطح سه هزار و ۶۰ هکتار باغ های بارور این شهرستان برداشت شده است.

    ابراهیم رودسرابی افزود:‌ حدود ۱۸ درصد انگور تولیدی این شهرستان به صورت تازه خوری و بقیه پس از فراوری به صورت شیره انگور، آبغوره، سرکه و کشمش در بازار عرضه می شود.

    وی گفت:‌ بیشترین میزان انگور کشمشی خوشاب در روستای «نوروزی» تولید می شود که قابلیت بالای نگهداری و صادرات محصول کشمش، به ثبات قیمت این محصول در بازار کمک می کند.

    مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با بیان اینکه شهرستان خوشاب از لحاظ سطح تاکستان های دیم، رتبه نخست خراسان رضوی را دارد، افزود: ۱۰ رقم انگور در باغ‌های خوشاب کشت می شود که سبزه عین، کشمشی، بشاور، یاقوتی، نیشابوری، دیوانه، سرقی، عسکری، لعل و رسمی از ارقام تولیدی انگور این شهرستان است.

    شهرستان خوشاب ۲۲ هزار هکتار باغ میوه دارد که سه هزار و ۵۰۰ هکتار آن تاکستان است.

    سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

    این شهرستان مرکب از بخش های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب دارای ۷۰ روستاست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.