حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
برداشت سالانه ۳۵ تن زعفران از مزارع تربت حیدریه
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۳ ساعت: 16:58
  • شناسه : 27022

    به طور میانگین سالانه ۳۵ تن زعفران از مزارع شهرستان تربت حیدریه برداشت و به بازارهای فروش عرضه می‌ شود.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: از مجموع  ۹۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران در استان خراسان مقدار ۹ هزار […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    به طور میانگین سالانه ۳۵ تن زعفران از مزارع شهرستان تربت حیدریه برداشت و به بازارهای فروش عرضه می‌ شود.

    برداشت سالانه ۳۵ تن زعفران از مزارع تربت حیدریه

     

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: از مجموع  ۹۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران در استان خراسان مقدار ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار آن به اراضی تربت‌ حیدریه اختصاص دارد و بر این اساس این شهرستان از حیث سطح زیر کشت بعد از شهرستان زاوه رتبه دوم استان را داراست.

    علیرضا قادری با اشاره به برداشت سالانه ۳۵ تن زعفران از مزارع تربت حیدریه افزود: از کل سطح زیر کشت محصول زعفران در سطح شهرستان، دو هزار و ۱۰۰ هکتار مجهز به سیستم آبیاری نوین است.

    وی با بیان این که بر اساس سامانه پهنه بندی کشاورزی شهرستان، تعداد بهره برداران و تولید کنندگان زعفران هشت هزار و ۹۳۸ نفر است، ادامه داد: میانگین تولید زعفران در این شهرستان حدود ۳ کیلوگرم در هکتار است.  

    قادری تاکید کرد: هر هکتار زمین زعفران، برای ۲۰۰ نفر روز کار ایجاد می‌ کند و یک نفر اشتغال دائم و در کل شهرستان برای نه هزار و  ۲۰۰ نفر اشتغال دائم و مستقیم و ۲ تا سه برابر این رقم، اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌ کند.

    وی افزود: فصل برداشت گل زعفران، از نیمه مهر در مناطقی که دارای اقلیم سرد است شروع می‌ شود و تا آخر آبان‌ ادامه دارد. 

    قادری به فراوری زعفران هم اشاره و اظهار کرد: هم اکنون ۱۰ مرکز فرآوری در این منطقه به استحصال سالیانه ۶۰ تن زعفران و دیگر فراورده‌های متعلق به آن، مشغول هستند.

    وی در خصوص قیمت مصوب خرید زعفران در سال زراعی جاری نیز گفت: هنوز از سوی دولت، قیمت جدیدی اعلام نشده، اما سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیر موضوع است.

    قادری  مشکل اصلی زعفران‌ کاران راکمبود نقدینگی و توان کم مالی در هزینه‌ های بالای کارگری درفصل برداشت و فراوری عنوان کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.