حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
برگزاری اولین جشنواره‌ خربزه مشکان در خوشاب
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۱ ساعت: 10:07
  • شناسه : 26492

    اولین جشنواره‌ خربزه مشکان خوشاب با حضور مسئولان استانی و کشوری در این شهرستان برگزار شد.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: خربزه مشکان یکی از منحصر به فردترین محصولات خراسان رضوی است که خصوصیات شاخصی همچون ماندگاری بالای محصول و مقاوم بودن در برابر آفات، شوری […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    اولین جشنواره‌ خربزه مشکان خوشاب با حضور مسئولان استانی و کشوری در این شهرستان برگزار شد.

    برگزاری اولین جشنواره‌ خربزه مشکان در خوشاب

     

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: خربزه مشکان یکی از منحصر به فردترین محصولات خراسان رضوی است که خصوصیات شاخصی همچون ماندگاری بالای محصول و مقاوم بودن در برابر آفات، شوری و کم آبی، دارد. 

    ابراهیم رودسرابی با اشاره به اینکه مزیت‌های بسیار خربزه مشکان و بازار پسندی آن موجب شد که امسال برای معرفی بهتر این محصول، اولین جشنواره خربزه مشکان را برگزار کنیم، گفت: تلاش می‌شود با معرفی محصول به سرمایه‌گذاران بتوانیم بذر این خربزه را تولید کنیم و آن را در شهرستان توسعه دهیم.

    وی با اشاره به اینکه مزه بسیار خاص این خربزه موجب شده که در شهر‌های مختلف خراسان رضوی طرفداران بسیاری داشته باشد، اظهار کرد: خربزه مشکان پس از برداشت به شهر‌های اطراف و حتی سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود.

    این مسئول با بیان اینکه مقاوم بودن خربزه مشکان در برابر آفات موجب شده که از سموم و آفت کش‌های بسیار کمتری در تولید این محصول استفاده شود، سطح زیر کشت این محصول را ۴۵۰ هکتار اعلام کرد و افزود: میانگین برداشت خربزه مشکان در برخی سال‌ها به ۱۷ تن در هکتار رسیده است.

    رودسرابی اظهار کرد: گرچه آب چاه‌های منطقه‌ای در شهرستان خوشاب شور است، اما مقاوم بودن این محصول به شوری یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن تلقی شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.