حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13097 تعداد نوشته های امروز : 119×
برگزاری رویداد ترویجی و آموزشی روز مزرعه پنبه در سبزوار 
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۴ ساعت: 20:11
  • شناسه : 27292

    رویداد ترویجی و آموزشی روز مزرعه پنبه با هدف انتقال یافته های تحقیقاتی پنبه به کشاورزان در منطقه اولر شهرستان سبزوار برگزار شد.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار ویژه شهرستان سبزوار در رویداد ترویجی و آموزشی روز مزرعه پنبه گفت: کمبود منابع آبی، خشک سالی و کاهش بارندگی در سال […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    رویداد ترویجی و آموزشی روز مزرعه پنبه با هدف انتقال یافته های تحقیقاتی پنبه به کشاورزان در منطقه اولر شهرستان سبزوار برگزار شد.

    برگزاری رویداد ترویجی و آموزشی روز مزرعه پنبه در سبزوار 

     

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار ویژه شهرستان سبزوار در رویداد ترویجی و آموزشی روز مزرعه پنبه گفت: کمبود منابع آبی، خشک سالی و کاهش بارندگی در سال ‌های اخیر، برداشت بیش از حد از منابع آبی زیرزمینی، کاهش بهره‌ وری و درآمد کشاورزان، استفاده از روش ‌های سنتی و کم ‌بازده کشاورزی و شوری آب و خاک از محدودیت های کشاورزی در مناطق خشک و نیمه خشک است.

     ابراهیمی افزود: برای مقابله با این چالش‌ ها، نیاز به اتخاذ رویکرد های کشاورزی پایدار و هوشمند است که از طریق بهره‌ گیری از فن آوری ‌های نوین، مدیریت منابع آب و خاک، کشت ‌های مقاوم به شرایط آب و هوایی و بهبود زنجیره ارزش محصولات کشاورزی امکان‌ پذیر است.

    معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی سبزوار هم گفت: روز انتقال یافته ها موقعيتی است كه نتایج يک فعاليت يا يافته نوين علمی، توسط محقق در ايستگاه‌ های تحقيقاتی يا در واحد تولیدی در معرض ديد بهره‌ برداران، مروجان يا ساير افراد و واحدهای ذينفع قرار می‌ گيرد.

    علی اصغر امانیان افزود: بهبود نگرش و آگاهی بهره‌ برداران نسبت به طرح‌ های تحقيقاتی و ايجاد گرايش و جلب مشاركت بهره‌ برداران نسبت به انجام طرح‌ های تحقيقاتی كاربردی و تسهيل در كاربرد نتايج آن‌ ها از جمله مزایای این شیوه آموزشی است . 

    در پایان این رویداد آموزشی و ترویجی  به چالش ها و مشکلات مطرح شده از سوی بهره برداران پاسخ داده شد.

    رویداد ترویجی و آموزشی روز مزرعه پنبه با هدف انتقال یافته های تحقیقاتی پنبه با حضور  کارشناسان ادارات ترویج، کارشناسان پهنه، کارشناسان بسیج مهندسان و بهره برداران شهرستان های سبزوار، نیشابور، فیروزه، داورزن و ششتمد در محل مزرعه آقای عباسعلی کوشکی واقع در منطقه اولر شهرستان سبزوار برگزار شد. 

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.