حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13117 تعداد نوشته های امروز : 17×
برگزاری سالروز شهادت کلنل «محمدتقی پسیان» در مشهد
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۹ ساعت: 20:09
  • شناسه : 26312

    به مناسبت یکصد و سومین سالروز شهات کلنل «محمدتقی پسیان» مراسم بزرگداشتی در مقبره این مبارز واقع در چهارراه شهدا باغ موزه نادرشاه برگزار شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در این مراسم از کتاب «از برلین تا مشهد» زندگینامه کلنل پسیان رونمایی شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم با حضور بر […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    به مناسبت یکصد و سومین سالروز شهات کلنل «محمدتقی پسیان» مراسم بزرگداشتی در مقبره این مبارز واقع در چهارراه شهدا باغ موزه نادرشاه برگزار شد.

    برگزاری سالروز شهادت کلنل «محمدتقی پسیان» در مشهد

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در این مراسم از کتاب «از برلین تا مشهد» زندگینامه کلنل پسیان رونمایی شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم با حضور بر مزار وی به مقام شهید مبارزه با استعمار ادای احترام کردند.

    این مراسم با مشارکت مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل رسانه شهرداری مشهد و سازمان میراث فرهنگی و هنری گردشگری خراسان رضوی برگزار شد.

    سرهنگ محمدتقی خان پسیان معروف به کلنل محمدتقی خان، متولد ۱۲۷۱ بود. او از یک خانواده سپاهی آذربایجان برخاسته است و تمام بستگانش در نظام بودند. پدر او نیز یاورمحمدخان عنایت السلطان نام داشت. تحصیلات ابتدائی را در تبریز انجام داد و بعد به تهران آمد وارد مدرسه صاحب منصبی شد و در سن ۲۰ سالگی درجه ستوانی گرفت.  

    او در ۲۳ سالگی سرگرد شد. در سال ۱۲۹۹ پس گذراندن مدتی در اروپا به ایران بازگشت و ریاست ژاندارمری خراسان به او واگذار شد. وی ۱۰ مهر ۱۳۰۰ در درگیری با نیروی قوام السلطنه در قوچان به شهادت رسید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.