حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13116 تعداد نوشته های امروز : 16×
برگزاری مراسم بزرگداشت محمدرضا شفیعی کدکنی شاعر و نویسنده معاصر در کدکن
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۹ ساعت: 17:16
  • شناسه : 26281

    همزمان با ۱۹ مهر ماه، زاد روز محمدرضا شفیعی کدکنی شاعر و نویسنده معاصر مراسم بزرگداشتی در شهر کدکن زادگاه این شاعر نامی برگزار شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، همزمان با هشتاد و پنجمین زادروز محمدرضا شفیعی کدکنی استاد زبان و ادبیات فارسی مراسمی با حضور اعضای انجمن ادبی قطب تربت […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    همزمان با ۱۹ مهر ماه، زاد روز محمدرضا شفیعی کدکنی شاعر و نویسنده معاصر مراسم بزرگداشتی در شهر کدکن زادگاه این شاعر نامی برگزار شد.

    برگزاری مراسم بزرگداشت محمدرضا شفیعی کدکنی شاعر و نویسنده معاصر در کدکن

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، همزمان با هشتاد و پنجمین زادروز محمدرضا شفیعی کدکنی استاد زبان و ادبیات فارسی مراسمی با حضور اعضای انجمن ادبی قطب تربت حیدریه و اساتید و شاعران و ادب دوستان از شهرستان‌های نیشابور و مشهد برگزار شد.

    شعر خوانی، اجرای موسیقی و در نهایت کدکن گردی از جمله برنامه‌های اجرا شده این مراسم یک روزه بود.

    محمّدرضا شفیعی کَدْکَنی (زادهٔ ۱۹ مهرِ ۱۳۱۸) با تخلّصِ م. سرشک، استاد ممتاز دانشگاه تهران، ادیب، نویسنده، پژوهشگر و شاعر ایرانی است که آثار گرانقدری در حوزه ادبیات و شعر فارسی از وی منتشر شده است.

    در میان آثار نظری شفیعی کدکنی کتاب موسیقی شعر جایگاهی ویژه دارد و در میان مجموعه اشعارش در کوچه باغ‌های نشابور آوازه بیشتری دارد. زمزمه‌ها، شبخوانی، از زبان برگ، بوی جوی مولیان، از بودن و سرودن، مثل درخت در شب باران، هزاره دوم آهوی کوهی، صور خیال در شعر فارسی، موسیقی شعر، با چراغ و آینه (در جستجوی ریشه‌های تحول شعر معاصر ایران)، تصحیح اسرارالتوحید نوشته محمدبن منور، تصحیح تاریخ نیشابور نوشته حاکم نیشابوری، تصحیح آثار عطار نیشابوری، تصحیح مختارنامه، تصحیح مصیبت‌نامه، تصحیح منطق‌الطیر، تصحیح اسرارنامه، تصحیح دیوان عطار، تصحیح تذکرةالاولیاء و ترجمه آفرینش و تاریخ نیز از جمله آثار محمدرضا شفیعی کدکنی است

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.