حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
برگزاری نخستین جشنواره برداشت برنج دم‌سیاه هزار مسجد در کلات
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۰ ساعت: 21:13
  • شناسه : 26459

    نخستین جشنواره برداشت برنج دم سیاه هزار مسجد امروز با حضور جمعی از بهره برداران، کشاورزان و شالیکاران کلاتی در روستای سنگ دیوار شهرستان کلات خراسان رضوی برگزار شد.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، در این مراسم جمعی از اعضای دو هزار خانوار کلاتی که به کشت برنج در این شهرستان مشغولند […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    نخستین جشنواره برداشت برنج دم سیاه هزار مسجد امروز با حضور جمعی از بهره برداران، کشاورزان و شالیکاران کلاتی در روستای سنگ دیوار شهرستان کلات خراسان رضوی برگزار شد.

    نخستین جشنواره برداشت برنج دم‌سیاه هزار مسجد برگزار شد

     

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، در این مراسم جمعی از اعضای دو هزار خانوار کلاتی که به کشت برنج در این شهرستان مشغولند به یمن برداشت و فروش خوب محصول زراعی خود در امسال با اجرای آیین های سنتی این رویداد نیکو را جشن گرفتند.

    نماینده مردم شهرستان های کلات و مشهد در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: برنج مهمترين محصول كشاورزی شهرستان کلات است و برنج دم‌سیاه از مرغوب ترين برنج هاي كشور محسوب می شود.  
    عظیمی راد افزود: برنج اين منطقه در کشور از ارزش بالايی برخوردار است و شهرستان کلات و درگز پنج درصد از برنج مورد نياز خراسان رضوی را تأمين می كند.

    وی گفت: در دنيا صد و ده هزار گونه برنج وجود دارد  و در اين بین برنج صدری و دم سياه از جايگاه بالايی برخوردار است.

    نماینده مردم کلات در مجلس با بيان اينکه اقدامات خوبی در زمينه توسعه كشاورزی در این شهرستان اجرا می شود افزود: برای احداث كارخانه های مرتبط با بخش كشاورزی و صنايع تبديلی در سال های اخير اقدامات ویژه ای انجام شده است.

    عظیمی راد  گفت: پیگیری های خوبی به جهت حمایت از محصولات کشاورزی به ویژه برنج در جهت قرار گرفتن تحت پوشش بیمه و ارائه تسهیلات بانکی خوبی برای شالیکاران در نظر گرفته شده است.

    برنج مهمترين محصول كشاورزی شهرستان کلات است و برنج دم‌سیاه از مرغوب ترين برنج های كشور محسوب می شود.

    این جشنواره به منظور قدرشناسی و خدا قوتی با هدف معرفی برنج بومی محلی کلات، تلاش برای شناساندن برنج کلات و معرفی شهرستان به عنوان قطب برنج استان به مدت یک روز برگزار شد.

    نمایش های آیینی همراه با نواختن سازهای بومی از مهمترین برنامه های اجرایی در این جشنواره بود. 

    هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان برداشت برنج اختصاص یافته است. برنج نوع صدر بلند این شهرستان عطر و طعم خاصی دارد که از هر هکتار آن سه تن محصول برداشت می‌شود.

    هم اکنون در شهرستان کلات بیش از دو هزار خانوار به کشت برنج مشغولند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.