حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13032 تعداد نوشته های امروز : 54×
بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد وفات پهلوان شورورزی در نیشابور 
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۷ ساعت: 16:33
  • شناسه : 27771

    بیست و پنجمین سالروز وفات پهلوان یعقوبعلی شورورزی با حضور استاندار خراسان رضوی در نیشابور برگزار شد.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیشابور گفت: مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالروز وفات پهلوان یعقوبعلی شورورزی_ قهرمان نیشابوری کشتی آسیا و جهان، با حضور مردم و مسئولان […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    بیست و پنجمین سالروز وفات پهلوان یعقوبعلی شورورزی با حضور استاندار خراسان رضوی در نیشابور برگزار شد.

    بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد وفات پهلوان شورورزی در نیشابور 

     

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیشابور گفت: مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالروز وفات پهلوان یعقوبعلی شورورزی_ قهرمان نیشابوری کشتی آسیا و جهان، با حضور مردم و مسئولان در آرامگاه مشاهیر  نیشابور برگزار شد.

    ابراهیم امینی ادامه داد: جامعه ورزش نیشابور، مردم و مسئولان حاضر در مراسم، با غبارروبی و اهدای گل بر مزار پهلوان شورورزی، یاد و خاطره این قهرمان و پهلوان نام آور نیشابوری را گرامی داشتند.

    وی افزود: در ادامه برنامه، مراسم یادبود پوریای ولی نیشابوری، با حضور غلامحسین مظفری استاندار خراسان رضوی در گود ورزش باستانی پهلوان شورورزی برگزار شد و باستانی کاران نیشابوری، با اجرای برنامه های متنوع ورزش پهلوانی، به مقام شامخ این جهان پهلوان ادای احترام کردند.

    پهلوان یعقوبعلی شورورزی موفق به کسب جام اخلاق و بازوبند پهلوانی کشور ایران شده بود.

    وی از معدود ورزشکاران ایرانی است که بدون شکست از کشتی کناره‌ گیری کرده‌ است. فدراسیون ورزش‌ های باستانی و کشتی پهلوانی ایران طی حکمی حق احترام ضرب و زنگ را در کلیهٔ زورخانه‌ های کشور به او داده است.

    پهلوان شورورزی دلبستگی ویژه‌ ای به شهر و مردم نیشابور داشت، او بازوبند پهلوانی، کاپ اخلاق و کلیه احکام ورزشی و مدال‌ هایش را به مردم نیشابور اهدا نمود. این اسناد از سال ۱۳۷۶ به بعد در کاروانسرای شاه‌ عباسی نیشابور نگهداری می‌ شود.

    نقطهٔ اوج فعالیت‌ های پهلوان شورورزی از سال ۱۳۳۲ شروع شد و به مدت شانزده سال به‌ طور مرتب مقام اول کشتی آزاد و فرنگی ایران را از آن خود ساخت.

    پهلوان شورورزی در مسابقات جهانی تهران در سال ۱۹۵۹ در سنگین‌ وزن از اعضای تیم ملی بود و عنوان پنجم را کسب نمود، در سال ۱۹۶۰ به پوشیدن پیراهن تیم ملی نائل شد و همراه تیم ملی ایران در المپیک رُم شرکت کرد و به مقام ششم نائل آمد.

    امیر و امین رشیدلمیر _نوه های دختری پهلوان شورورزی_ نیز از قهرمانان و پهلونان نام آشنای کشور هستند که علاوه بر کسب مدال های رنگارنگ قهرمانی آسیایی و جهانی، سابقه سرمربیگری تیم ملی کشتی پهلوانی کشور را نیز در کارنامه خود دارند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.