حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
بیش از ۶ هزار تن؛ سهم تعاون روستایی تربت حیدریه از گندم خریداری شده
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۱ ساعت: 13:43
  • شناسه : 26549

    از ۲۷ هزار تن گندم خریداری شده تضمینی در نیمه نخست امسال در شهرستان تربت حیدریه، سهم اداره تعاون روستایی، ۶ هزار و ۳۰۰ تن است.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی در دو مرکز بخش جلگه رُخ و کدکن […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    از ۲۷ هزار تن گندم خریداری شده تضمینی در نیمه نخست امسال در شهرستان تربت حیدریه، سهم اداره تعاون روستایی، ۶ هزار و ۳۰۰ تن است.

    بیش از ۶ هزار تن؛ سهم تعاون روستایی تربت حیدریه از گندم خریداری شده

     

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی در دو مرکز بخش جلگه رُخ و کدکن انجام و امسال با افزایش۴۰ درصدی، بیش از چهار هزار تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شد.

    حمیدرضا رضایی افزود: امسال همچنین ۳۰۰ تن کلزا خریداری و مستقیما به کارخانه بوجاری نیشابور تحویل داده و تسویه مالی نیز انجام شد.

    وی چهار محور فعالیت این اداره را ایجاد و حمایت از زنجیره‌های تخصصی در حوزه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی و کشاورزی، به روز رسانی برنامه‌های مدیریتی، توانمندسازی بخش بازرگانی شرکت‌های تعاونی و در نهایت ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات، برشمرد.

    سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان تربت‌حیدریه اضافه کرد: با توجه به اینکه وظیفه حمایت از بخش کشاورزی را داریم، با عنایت بانک کشاورزی استان مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به بدنه شرکت بوجاری بذر تزریق و برای تسویه حساب با کشاورزان برنامه‌ریزی شد.

    رضایی در ادامه گفت: در نیمه نخست امسال همچنین بیش از ۷۰۰ تن شکر در محرم و صفر، در حوزه تنظیم بازار، اصناف و هیات‌های مذهبی، پنج هزار تن نهاده دامی بین شرکت‌های تعاونی دامداران و گاوداران و دو هزار و۳۰۰ تن نهاده‌های طیور هم بین مرغداران توزیع شد.

    وی ادامه داد: در این مدت تعاونی مرغداران در کنار حمایت از مرغداران، دو هزار و ۸۰۰ تن مرغ تولید شده در مرغداری‌ها را در کشتارگاه مقدسی و تعاونی مرغداران واقع در شادمهر، برای توزیع بین مردم، کشتار کرد.

    سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: شرکت تعاونی تولید روستایی ابریشم‌کشان بایگ با شهرستان‌های شمالی خراسان رضوی و استان‌های شمالی کشور در زمینه خرید پیله‌تر برنامه‌ریزی کرد که نتیجه آن با ۶۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، خریداری ۱۶ تن پیله‌تر و توزیع آن بین کارگاه‌های ابریشم کشی بخش بایگ بود.

    رضایی افزود: از دیگر وظایف ما در حوزه کشاورزی، تامین نهاده‌های کشاورزی از جمله نهاده‌های خاص نظیر کود شیمیایی در سه نوع است که در اختیار شرکت‌های تعاونی تولید و روستایی قرار گرفت و تاکنون دو هزار و ۶۰۰ تن توسط این شرکت‌ها خریداری و برای استفاده در کشت بهاره و پاییزه در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: یک استخر ذخیره آب نیز در بخش رُخ وجود دارد که به جز ذخیره آب، فعالیت دیگری نداشت و برای نخستین بار امسال با رهاسازی سه هزار و ۵۰۰ قطعه ماهی گرمابی به عنوان طرح آزمایشی، درصدد تولید گوشت سفید در آن برآمدیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.