حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
بیماری‌های قلبی عروقی، شایع‌ترین علل مرگ و میر سالمندان مشهدی
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۴ ساعت: 8:47
  • شناسه : 27095

    بی شک بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در بین سالمندان مشهدی و بیماری‌های مزمن ریوی نیز از مهمترین امراض شایع بین این افراد است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،   مرکز خراسان رضوی،   عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: مشکلاتی مانند فشار خون بالا، نارسایی قلبی، و گرفتگی عروق […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    بی شک بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در بین سالمندان مشهدی و بیماری‌های مزمن ریوی نیز از مهمترین امراض شایع بین این افراد است.

    بیماری‌های قلبی و عروقی، شایع‌ترین علل مرگ و میر سالمندان مشهدی

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،   مرکز خراسان رضوی،   عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: مشکلاتی مانند فشار خون بالا، نارسایی قلبی، و گرفتگی عروق می‌تواند در این سنین بیشتر بروز کند.

    دکتر زحمتکش افزود: دیابت در بین سالمندان بسیار رایج است و مدیریت قند خون در این سنین اهمیت بالایی دارد.

    وی گفت:همچنین سالمندان اغلب به پوکی استخوان دچار می شوند که این موضوع باعث افزایش خطر شکستگی استخوان‌ها، به ویژه در قسمت‌هایی مانند لگن و ستون فقرات می‌شود؛ لذا مراقبت‌های لازم در این زمینه بسیار ضروری است.

    عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: آرتروز و دیگر مشکلات مفصلی، بیماری‌های مرتبط با چشم همچون آب مروارید، مشکلات شنوایی مانند کم‌شنوایی، بیماری‌های مزمن ریوی مانند بیماری انسدادی مزمن ریوی و برونشیت مزمن از بیماری های شایع دوران سالمندی است.

    دکتر زحمتکش افزود:مشکلات گوارشی مثل یبوست، سوءهاضمه، بیماری‌های کلیوی به علت کاهش عملکرد کلیه‌ها در پی افزایش سن، زوال عقل، پارکینسون و اختلالات خواب نیز از دیگر مشکلات و بیماری‌های شایع دوران سالمندی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.