حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13154 تعداد نوشته های امروز : 54×
تاکید بر نگاه ویژه به حفاظت محیط زیست
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۹ ساعت: 13:37
  • شناسه : 26237

    در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با فرماندهی نیروی انتظامی همکاری و تعامل محیط زیست و نیروی انتظامی موضوع نشست امروز فرماندهان این دو نهاد در خراسان رضوی بود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همزمان با گرامیداشت هفته فراجا؛ امروز ۵ شنبه […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با فرماندهی نیروی انتظامی

    همکاری و تعامل محیط زیست و نیروی انتظامی موضوع نشست امروز فرماندهان این دو نهاد در خراسان رضوی بود.

    تاکید بر نگاه ویژه  به حفاظت محیط زیست

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همزمان با گرامیداشت هفته فراجا؛ امروز ۵ شنبه در دیدار با  فرماندهی انتظامی استان بر تعامل و همکاری بین دو نهاد و همچنین استفاده از ظرفیت دلیرمردان عرصه حفاظت و حراست از کشور در حفاظت از محیط زیست  تاکید کرد.

    مهدی اله پور در این دیدار  با اشاره به نقش موثر نیروی انتظامی در برخورد با جرایم و تخلفات در حوزه محیط زیست، از نیروی انتظامی برای اقدامات و همکاری‌های موثر در برخورد با تخلفات زیست محیطی قدردانی  کرد.

    وی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی کشور در حفاظت از محیط زیست  به عنوان وظیفه عمومی افزود: حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با ۴۲ منطقه تحت مدیریت و بیشترین تعداد مناطق حفاظت شده در کشور و همچنین یک پارک ملی و حیات وحش و تنوع زیستی کم نظیر با ارزش‌های اکولوژیکی فراوان نیازمند حفاظت و حراست است که با توجه به  کمبود نیروی انسانی و تجهیزات، نیازمند  حمایت همه جانبه نهاد مقدس نیروی انتظامی  است.

    مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  همچنین گفت: هر محیط بان در خراسان رضوی در مناطق تحت مدیریت  ۱۸ هزار هکتار را حفاظت و حراست  می‌کند در حالی که در دنیا هر محیط بان ۳ هزار هکتار را تحت پوشش حفاظتی و حراستی خود دارد.

    مهدی اله پور پاسخگویی محیط زیست در حوزه آلودگی و کنترل و پیشگیری آلودگی با توجه به  حدود ۲۵۰۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی ،   رفع حریق‌های محیط زیستی و  اقدامات موثر برای رفع خطر از حیات وحش با توجه به خشکسالی‌هارا  از اولویت‌های اداره کل محیط زیست خراسان رضوی اعلام کرد که ببخشی از آن با یاری و همکاری نیرو‌های نظامی و انتظامی و مرزبانی هموار شده است.

    سردار تقوی فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی هم با  قدردانی  از مجموعه حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به وجود مضجع شریف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضور زائران و مجاوران این بارگاه نورانی، باید نگاه ویژه همراه با  همدلی و مشارکت  همگانی در حفاظت محیط زیست وجود داشته باشد چرا که سلامت جامعه، مردم و زائران بسیار حائز اهمیت است.

    وی با اشاره به سختی کار نیرو‌های حفاظت محیط زیست در حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری و جلوگیری از آلودگی‌ها با توجه به حجم و دامنه وسیع وظایف کاری آمادگی  همکاری همه جانبه نیروی انتظامی با مجموعه حفاظت محیط زیست را اعلام  و بر توانمند سازی فرماندهان نیروی انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست استان در حوزه‌های تخصصی،  تاکید کرد.
    در این مراسم با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و  قدردانی از رشادت‌ها و دلاوری‌های سربازان انقلاب اسلامی در انجام عملیات وعده صادق ٢ و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی یاد حدود  ۱۵۰  شهید حفاظت محیط زیست هم گرامی داشته  و  از  اقدامات موثر جانبازانی که  تا کنون در راه حفاظت از انفال و داده‌های ارزشمند الهی از جان خود گذشته اند قدردانی شد.

    در این دیدار در دفتر فرمانده انتظامی خراسان رضوی جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند و  هفته نیروی انتظامی را به دلاور مردان امنیت آفرین نیروی انتظامی و مرزبانی تبریک گفتند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.