حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13049 تعداد نوشته های امروز : 71×
تاکید معاون امور استان‌ها رسانه ملی بر مردمی شدن رسانه
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۶ ساعت: 16:17
  • شناسه : 27659

    معاون امور استان‌های  سازمان صدا و سیما گفت: چالش اصلی در برنامه سازی و تولید، فاصله با فلسفه وجودی انقلاب اسلامی است . به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   علیرضا کیخا امروز در مرکز خراسان رضوی و در دیدار با معاونان و مدیران این مرکز، افزود:  برای آنکه رسانه مردمی شود، باید […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    معاون امور استان‌های  سازمان صدا و سیما گفت: چالش اصلی در برنامه سازی و تولید، فاصله با فلسفه وجودی انقلاب اسلامی است .

    تاکید معاون امور استان‌ها  رسانه ملی بر مردمی شدن رسانه

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   علیرضا کیخا امروز در مرکز خراسان رضوی و در دیدار با معاونان و مدیران این مرکز، افزود:  برای آنکه رسانه مردمی شود، باید مبازره کرد؛ زیرا در انقلاب اسلامی مردم اربابند و مسئولان رعیت، و این اصل را باید در عمل جامه عمل پوشاند.

    وی با تاکید بر اینکه رسانه باید با هدف  اجرای اهداف  انقلاب اسلامی همپای مردم باشد، افزود: زمانی صدا و سیما به عنوان لوکوموتیو  ران دستگاه‌های دیگر می‌تواند حرکت کند که مشکلات جامعه و مردم  را بیابد  و بعد راه حل ارائه دهد.

    شبکه خراسان رضوی؛ شبکه ملی
    مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به تدوین سند تحول و تاکید مقام معظم رهبری؛ گفت: صدا و سیمای خراسان رضوی  همه فعالیت‌های حوزه‌های پیام و پشتیبانی خود را براساس سه رسالت اصلی رسانه ملی یعنی هویت محوری، عدالت گستری و شتابدهی به پیشرفت ترسیم کرده است.

    محسن نصرپور افزود: صدا و سیمای خراسان رضوی نه فقط یک شبکه ملی بلکه بین المللی و جهانی  به شمار می‌رود و  هویت اصلی ما ایرانی‌ها امام رضا (ع) است، از این رو  برنامه‌های شبکه خراسان رضوی در سیما، صدا، زیارت  و خبر باید با محور معارف رضوی تدوین و اجرا شود.

     وی  با اشاره به سفر سالانه ۳۰ میلیون زائر به مشهدالرضا گفت:  در واقع شبکه خراسان رضوی پنجره‌ای رو به خورشید ولایت است  و همکاران ما  در این رسانه به عنوان خادمان رسانه‌ای حضرت رضا (ع) تلاش می‌کنند از طریق این پنجره دل‌های میلیون‌ها عاشق را به پنجره فولاد گره بزنند؛ از این رو  این شبکه در ایام سال  بیشترین ارتباط را  با شبکه‌های سراسری و استانی دارد.

    مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: در اجرای  رسالت هویت محوری و عدالت گستری، در روستا‌ها هم برنامه سازی، در دستور کار مرکز قرار گرفته و دوربین سیما و میکروفون صدا نماینده مردمی است که تا قبل از این سهم کمتری از آنتن رسانه ملی داشتند.
    نصرپور با اشاره به رسالت شتابدهی به پیشرفت این رسانه گفت: در این زمینه  افزون بر برجسته سازی پیشرفت‌های استان و کشور در حوزه‌های مختلف برای تقویت امید به آینده، معرفی افراد موفق در مشاغل خرد و کوچک و  نهادینه سازی شعار سال را اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

    وی ضمن اشاره به تاکید جلیلی،  قائم مقام فرهنگی سازمان صدا و سیما مبنی بر تقدم کیفیت بر کمیت، در رویداد‌ها و وقایع مهم؛ گفت: علاوه بر فعالیت‌های معمول برای انعکاس حضور پر شورجمعیت، چند گروه  با  نقشه راه از پیش تعیین شده و طراحی سوال حوزه پژوهش  با حضور در میان مردم روایت‌های چند جانبه‌ای را از حضور مردم در عرصه‌های مختلف  به  صدا و تصویر می‌کشند.

    مدیرکل صدا و سیما خراسان رضوی گفت: برای استفاده از  تولیدات مردمی تاکنون پویش‌های متعددی  به همت حوزه‌های سیما، صدا، زیارت و فضای مجازی طراحی شده و این امر موجب پخش متعدد تولیدات مردمی در آنتن شبکه شده است

    نصرپور به نهضت ثبت خاطرات مردم در موضوعات مختلف  سال از جمله، انتخابات، دهه فجر،  هفته دولت، دفاع مقدس و یلدا اشاره کرد و گفت:  حدود ۵۰۰ خاطره در موضوعات مختلف  ضبط و پخش شده است

    وی با اشاره به انعکاس فعالیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب هم گفت: طبق مصوبه شورای فرهنگی سازمان تاکنون طی ارتباطاتی با حسنیه هنر و تشکیل اتاق فکر، قرار است  بال دستیابی به مدل و طرح مشخص بزودی شاهد انعکاس این فعالیت‌ها از شبکه استانی صدا و سیمای خراسان رضوی باشیم.

     دیدار و گفتگو با آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از برنامه‌های امروز معاون امور استان ها‌ی سازمان صدا و سیما است که مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی به همراه چند تن از مسئولان این سازمان وی را همراهی کردند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.