حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13097 تعداد نوشته های امروز : 119×
تزریق واکسن آنفلوآنزا برای ۱۲۰ بیمار دیالیزی و تالاسمی در سبزوار
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۴ ساعت: 18:31
  • شناسه : 27266

    واکسن آنفلوانزای به ۱۲۰ بیمار دیالیزی و تالاسمی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تزریق شد.       به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: طبق دستورالعمل کشوری تزریق واکسن آنفلوانزا  برای گروه‌های اولویت دار و پرخطر و سهمیه اختصاص یافته به دانشگاه،  ۱۲۰ نفر از […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    واکسن آنفلوانزای به ۱۲۰ بیمار دیالیزی و تالاسمی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تزریق شد.

     

    تزریق واکسن آنفلوآنزا برای ۱۲۰ بیمار دیالیزی و تالاسمی در سبزوار

     

     

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: طبق دستورالعمل کشوری تزریق واکسن آنفلوانزا  برای گروه‌های اولویت دار و پرخطر و سهمیه اختصاص یافته به دانشگاه،  ۱۲۰ نفر از بیماران خاص تحت پوشش دانشگاه این واکسن را به صورت رایگان دریافت نموده اند.

     

    دکتر مرتضی راستی ثانی گفت:  آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است که می‌توان با رعایت اصول بهداشتی، رژیم غذایی سالم، تقویت سیستم ایمنی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

     

    وی به موج شیوع آنفلوانزا در کشور از اواسط مهر ماه اشاره کرد و یادآور شد: توصیه می‌شود افراد واجد شرایط از جمله بیماران خاص فرصت طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا را از دست ندهند.

     

    دکتر راستی ثانی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا ایمنی صد در صدی نمی‌دهد، تاکید کرد: رعایت نکات بهداشتی علاوه بر کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس در مصون ماندن فرد از ابتلا به آنفلوانزا نیز موثر است و  همه افراد بویژه بیماران خاص و صعب العلاج باید بر رعایت نکات بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.