حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13153 تعداد نوشته های امروز : 53×
تکمیل سرانه ورزش شنا در تربت‌حیدریه با افتتاح ۴ مجموعه آبی
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۳ ساعت: 11:29
  • شناسه : 29085

    با بهره‌برداری از چهار مجموعه آبی در آبان امسال در تربت حیدریه، سرانه ورزش شنا در این شهرستان به‌صورت ۱۰۰ درصد تکمیل می‌شود.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس هیئت شنا و شیرجه تربت‌حیدریه در نشست خبری گفت: آبان امسال چهار مجموعه آبی شهدای غواص شهرک ولی‌عصر (عج)، عادل کدکن، آبشار پیشکوه […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    با بهره‌برداری از چهار مجموعه آبی در آبان امسال در تربت حیدریه، سرانه ورزش شنا در این شهرستان به‌صورت ۱۰۰ درصد تکمیل می‌شود.

    تکمیل سرانه ورزش شنا در تربت‌حیدریه با افتتاح ۴ مجموعه آبی

     

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس هیئت شنا و شیرجه تربت‌حیدریه در نشست خبری گفت: آبان امسال چهار مجموعه آبی شهدای غواص شهرک ولی‌عصر (عج)، عادل کدکن، آبشار پیشکوه و امیرالمؤمنین (ع) در این شهرستان افتتاح می‌شود.

     

    هادی مرادزاده در تشریح نکات فنی مجموعه‌های آبی قابل افتتاح، افزود: در راستای بازسازی و نوسازی استخر امیرالمؤمنین (ع) متعلق به آموزش و پرورش، استخر کودکان، اتاق ماساژ، حمام ترکی و سونای بخار و خشک به آن اضافه و تمام تأسیسات خریداری و نوسازی شده است.

     

    وی با بیان اینکه هر چهار مجموعه آبی از همین ابتدا شروع به رقابت کردند، گفت: مجموعه آبی آبشار پیشکوه متعلق به بخش خصوصی که عملیات ساخت آن از سال ۹۳ آغاز شد، در ابعاد ۱۷ در ۵/۳۳ مترمربع با گنجایش ۲۸۰ نفر در هر شیفت فعلا برای آقایان افتتاح و پس از جذب پرسنل بانوان، برای آنها هم خدمات ارائه می‌شود.

     

    مرادزاده ادامه داد: همچنین مجموعه آبی شهدای غواص واقع در شهرک ولی‌عصر (عج) متعلق به اداره ورزش و جوانان در ابعاد ۲۵ در ۵/۱۲ مترمربع و ظرفیت ۱۳۰ نفر در هر شیفت، پس از افتتاح تا یک‌سال به هیئت نجات غریق و غواصی واگذار شده‌است.

     

    او بیان کرد: این مجموعه آبی دارای سونای بخار و خشک است که با توجه به فضای موجود، امکان توسعه و افزوده شدن مکان‌های دیگر را نیز دارد.

     

    مرادزاده اظهار کرد: مجموعه آبی و خیرساز عادل کدکن هم که در سال ۱۴۰۲ ساخت آن آغاز و با صرف اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در مدت هشت ماه ساخته شد، دارای سونای خشک و بخار، جکوزی ۱۲ نفره و استخر مخصوص کودکان است.

     

    وی افزود: مجموعه آبی متعلق به سپاه هم با پیگیری‌هایی انجام شده و با مشارکت بخش خصوصی امسال شروع به کار می‌کند و این استخر استاندارد دارای بخش کودکان، سونای بخار و خشک و استخر مخصوص جانبازان، با گنجایش ۱۵۰ نفر در هر شیفت است و حتی امکان نصب سرسره و چاله غواصی را هم دارد که با راه‌اندازی آن، ۲۵ درصد سرانه ورزش شنای شهرستان افزایش می‌یابد.

     

    رئیس هیئت شنا و شیرجه تربت‌حیدریه اظهار کرد: تمام مجموعه‌های آبی باید پروانه بهره‌برداری را از اداره ورزش و جوانان اخذ کنند که صدور این پروانه‌ها مستلزم رعایت نکات مهم و استاندارد‌های لازم است و پس از ارزیابی‌های لازم و تأیید توسط کارشناسان، این مجوز‌ها صادر می‌شود.

     

    تأمین و نگهداری، یک مؤلفه مهم مجموعه‌های آبی 

     

    مرادزاده با بیان اینکه تأمین و نگهداری یکی از مهمترین مؤلفه‌های مجموعه‌های آبی است، افزود: با توجه به اینکه نیرو‌های متخصص به ویژه در حوزه تأسیسات در تربت‌حیدریه وجود دارد، متصدیان این مجموعه‌های آبی اگر بتوانند از این متخصصان، استفاده کنند، این استخر‌ها کارایی و دوام بیشتر و بهتری خواهند داشت.

     

    وی با اشاره به اینکه ظرفیت قهرمانی در رشته ورزشی شنا در این خطه وجود دارد، گفت: تا پیش از این به‌خاطر نبود زیرساخت مناسب که ورزشکار باید هر روز ورزش حرفه‌ای شنا را در استخر انجام دهد، این ظرفیت‌ها هنوز به فعلیت نرسیده بود که با تکمیل این زیرساخت‌ها می‌توان روی این موضوع کار کرد.

     

    رئیس هیئت شنا و شیرجه تربت‌حیدریه افزود: آموزش‌های شنا، نیاز به وجود مربیان دارای مدارک شناسایی دارد که هم اینک هشت مربی آقا و ۱۴ مربی خانم داریم که نیازمند ارتقا هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.