حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9276 تعداد نوشته های امروز : 35×
تیر اندازی در کربلا
  • 2024-08-25 ساعت: 0:06
  • شناسه : 15272

    تیر اندازی در کربلا نیروهای الحشد الشعبي مردمی عراق ، با سربازان ارتش عراق در شهر کربلا درگیر شدند. دو طرف در این درگیری، که بامداد امروز به وقوع پیوست، تیراندازی هوایی کردند که باعث ایجاد وحشت و هرج‌و‌مرج میان زائران شد. خبرنگار بی‌بی‌سی عربی از مجروح شدن چند زائر گزارش داده و دست کم […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    تیر اندازی در کربلا

    تیر اندازی در کربلا

    نیروهای الحشد الشعبي مردمی عراق ، با سربازان ارتش عراق در شهر کربلا درگیر شدند. دو طرف در این درگیری، که بامداد امروز به وقوع پیوست، تیراندازی هوایی کردند که باعث ایجاد وحشت و هرج‌و‌مرج میان زائران شد. خبرنگار بی‌بی‌سی عربی از مجروح شدن چند زائر گزارش داده و دست کم ۶ نفر از نیروهای حشد شعبی هم بازداشت شده‌اند.

    یک مقام وزارت کشور عراق، که به گفته خبرگزاری فرانسه به دلیل حساسیت مساله ترجیح می‌دهد ناشناس بماند، به این خبرگزاری گفت که این درگیری بین ارتش عراق و حشد شعبی،‌ که در نیروهای امنیتی عراق ادغام شده‌اند، رخ داده است.

    این مقام دولت عراق گفت که این درگیری بامداد امروز، پنجشنبه ۲۲ اوت، در حدود پنج کیلومتری شهر قدیمی کربلا و نزدیکی حرم امام سوم شیعیان رخ داد. به گفته این مقام درگیری زمانی شروع شد که چهار خودرو نیروهای حشد شعبی قصد ورود به خیابانی داشتند که ارتش عراق آن را برای عبور زائران پیاده بر روی وسایل نقلیه‌ بسته بود.

    مقامات می‌گویند که نیروهای ارتش در ایست بازرسی مانع عبور این خودروها شدند و در پی درگیری، دو طرف تیراندازی هوایی کردند.

    خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت کشور عراق می‌گوید که شش نفر از اعضای گروه حشد شعبی به وسیله نیروهای امنیتی بازداشت شدند. حشد شعبی هم بازداشت این افراد را تایید کرده است.

    بنا به این گزارش یک مقام عراقی می‌گوید که تحقیقات در جریان است تا مشخص شود کدام گروه ابتدا در محلی که مملو از زائران بوده اقدام به تیراندازی هوایی کرده است.

    شبه‌نظامیان شیعه حشد شعبی از حمایت ایران برخوردارند و در سال‌های اخیر راهپیمایی اربعین به مناسبت عمده برای نمایش قدرت حکومت ایران تبدیل شده است.

    حیدر احمد، خبرنگار بی‌بی‌سی عربی در بغداد، با تایید گزارش رویارویی مسلحانه ارتش عراق با اعضای حشد شعبی می‌گوید درگیری پس از آن رخ داد که سرنشنیان سه خودرو در نزدیکی حرم امام حسین حاضر به توقف در ایست بازرسی نشدند و شروع به تیراندازی هوایی کردند.

    به گفته حیدر احمد سرنشینان این خودروها گفتند که از «گروه جندالامام» هستند که بخشی از تیپ ششم نیروهای حشد شعبی به شمار می‌رود.

    به گفته خبرنگار ما در پی این تیراندازی عده‌ای از زائران مجروح شدند.

    او می‌گوید پس از استقرار مجدد نیروهای امنیتی اوضاع در محل به حالت عادی بازگشت.

    توضیح تصویر،تدابیر امنیتی شدیدی در عاشوری امسال در شهر کربلا عراق به اجرا گذاشته شده بود

    دولت عراق هیچ بیانیه رسمی در رابطه با این اتفاق منتشر نکرده است.

    این تیراندازی در آستانه روز اربعین اتفاق افتاده است.

    یکشنبه پیش رو ۲۵ اوت/۴ شهریور «روز اربعین» است و مقامات عراق می‌گویند که از دو هفته پیش حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار زائر برای شرکت در مراسم عزاداری اربعین وارد این کشور شدند.

    گروه بسیج مردمی عراق یا حشد شعبی چیست؟

    پایگاه خبری نجوا

    توضیح تصویر،حضور مصطفی کاظمی نخست وزیر وقت عراق در رژه نیروهای حشد شعبی در سال ۲۰۲۲

    پس از سقوط صدام حسین، حکومت ایران رابطه خود با با شیعیان عراق را گسترش داد.

    با اشغال مناطقی از عراق به دست گروه موسوم به دولت اسلامی، مداخله ایران در عراق وارد فصل تازه‌ای شد. در دوران جنگ با داعش، ایران فعالیت‌های خود را از طریق حمایت و سازماندهی شبه‌نظامیان شیعی شدت بخشید.

    این نیروها سال ۲۰۱۴، با فتوای آیت‌الله سیستانی، مهمترین مرجع شیعیان عراق برای جنگ با داعش داوطلب شدند اما ابتکار تشکیل حشد شعبی با ایران بود.

    ایران به صورت رسمی پذیرفته که به این گروه کمک مستشاری می‌کند. اما در گزارش‌ها آمده است که ایران کنترل، تجهیز، آموزش و پشتیبانی این نیروها را هم بر عهده دارد.

    حشد شعبی در واقع مجموعه‌ای است از چند گروه‌ شبه‌نظامی شیعه. شمار این گروه‌ها تا ۴۰ تخمین زده می‎‌شود، از جمله سازمان بدر، عصائب اهل‌الحق، سرایا طلیعه خراسانی و کتائب حزب‌الله.چ

    کلمه کلیدی : تیر اندازی در کربلا | تیر اندازی در کربلا | تیر اندازی در کربلا | تیر اندازی در کربلا | تیر اندازی در کربلا |تیر اندازی در کربلا | تیر اندازی در کربلا |

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.