حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13073 تعداد نوشته های امروز : 95×
جاذبه‌های درمانی درگز از عوامل جذب ترکمنستانی ها به ایران
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ساعت: 21:14
  • شناسه : 27508

    خدمات بیمارستان تخصصی امام خمینی(ره) جاذبه های طبیعی و تاریخی درگز عامل جذب مسافران و گردشگران کشور ترکمنستان به لطف آباد است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار درگز گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) شهر درگز با داشتن ۱۳ تخت وی. آی. پی در در قالب بخش توریسم درمانی ظرفیت خوبی برای جذب مسافران کشور […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    خدمات بیمارستان تخصصی امام خمینی(ره) جاذبه های طبیعی و تاریخی درگز عامل جذب مسافران و گردشگران کشور ترکمنستان به لطف آباد است.

    عامل جذب گردشگران ترکمنستانی جاذبه‌های طبیعی و درمانی شهرستان درگز است

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار درگز گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) شهر درگز با داشتن ۱۳ تخت وی. آی. پی در در قالب بخش توریسم درمانی ظرفیت خوبی برای جذب مسافران کشور ترکمنستان است و مقامات و مردم ترکمنستان از این ظرفیت استقبال خوبی کرده اند.

    مجتبی بزم آرا افزود: پارک ملی چلمیر و مجموعه تاریخی و موزه بندیان متشکل از بناهای به جا مانده از دوره ساسانی به عنوان جاذبه های طبیعی و تاریخی درگز برای جذب مسافران ترکمنستانی مد نظر قرار گرفته و برای آن برنامه ریزی شده است.

    وی ادامه داد:شمار قابل توجهی مسافر در قالب عبور ترانزیتی از مرز لطف آباد تردد می کنند و مجموعه دستگاه های اجرایی شهرستان در تلاش برای جذب بیشتر اتباع ترکمنستان با بهره گیری از ظرفیت گردشگری و طبیعی هستند.

    فرماندار درگز گفت:بر اساس اعلام پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی ورود اتباع ترکمنستانی به کشور در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه برابر شده در نیمه نخست امسال، ۱۱ هزار و ۶۵۱ مسافر از طریق پایانه مرزی لطف آباد وارد کشور شدند و سال گذشته این رقم سه هزار و ۸۶۸ مسافر بوده است.  

    گذرگاه مرزی لطف‌آباد شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد و فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و با مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

    خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

    این نوار مرزی در محدوده شهرستان های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد خراسان رضوی واقع است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.