حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
حرم رضوی شادمان ولادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۰ ساعت: 19:12
  • شناسه : 26440

    در شب ولادت امام عسکری علیه السلام همه صحن و سرای بارگاه منور رضوی آذین بندی شده است و صدای مولودی خوانی، دعا و نیایش از اماکن متبرکه به گوش می رسد.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، امشب شهر مشهد مقدس به ویژه حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با هفتم ماه ربیع […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    در شب ولادت امام عسکری علیه السلام همه صحن و سرای بارگاه منور رضوی آذین بندی شده است و صدای مولودی خوانی، دعا و نیایش از اماکن متبرکه به گوش می رسد.

    حرم رضوی شادمان ولادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت

     

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، امشب شهر مشهد مقدس به ویژه حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با هفتم ماه ربیع الثانی میزبان زائرانی است که گرد هم آمده اند تا این میلاد فرخنده را به پیشگاه ثامن الحجج(ع) تبریک عرض کنند.

    مشهدی‌ ها در چنین شب مبارک و خجسته ای با پخش نذورات و عطرآگین کردن کوچه ها به عطر محمدی و مولودی خوانی ذاکران اهل بیت(ع) شادی و دلدادگی خود را به منصه ظهور می رسانند و سفره کرمشان را برای پذیرایی از دلدادگان به پهنای شهر پهن می‌کنند.

    امشب همزمان با شب میلاد مسعود امام عسکری(ع) خادمان حرم مطهر در نقاره خانه حضور یافتند و با به صدا درآوردن نقاره ها سالروز ولادت ایشان را شادباش گفتند.

    در شب ولادت امام عسکری(ع) صحن و سرای بارگاه منور رضوی به مناسبت میلاد فرخنده فرزند آن حضرت آذین بندی شده و در زیر انبوه انوار رنگارنگ و باران پاییزی می درخشد و صدای مولودی خوانی، دعا و نیایش از اماکن متبرکه به گوش می رسد.

    امشب پرچم امامت بر هر بام و در شهر امام رئوف به اهتزاز درآمده است و به یمن طلوع یازدهمین نور آسمان امامت و ولایت زائران و مجاوران از هر سو به طرف حرم مطهر به حرکت درآمده‌ اند.

    هزاران زائر و مجاور بارگاه حضرت امام رضا(ع) با تجمع در رواقها و صحن های حرم مطهر در زیارت هستند و در همه صحنها و رواقها جشن و سرور حاکم است و ذاکران اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی و شعرخوانی مشغول هستند.

    امشب همچنین در رواقهای مختلف حرم مطهر نیز آیین سخنرانی و مولودی خوانی با محوریت رواق امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

    امام حسن عسکری(ع)، در هشتم ربیع‌الثانی سال ۲۳۲ قمری در مدینه متولد شدند و ۲۸ سال زندگی کردند.

    کنیه ایشان «ابومحمد» بود در بعضی منابع کنیه‌ های ابوالحسن، ابوالحجه، ابوالقائم نیز به کار رفته‌ است. تقی نیز از القاب آن حضرت است.

    با توجه به این که سامرا یک منطقه نظامی به شمار می‌ رفت و حکومت عباسی به منظور تحت مراقبت قرار دادن امام عسکری(ع)، آن حضرت را به اقامت اجباری در آنجا قرار داده بود به عسکری نیز شهرت یافته‌ اند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.