حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
رباط تاریخی «زرنوخ» مه ولات جان دوباره می‌گیرد
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۳ ساعت: 17:53
  • شناسه : 27034

    رباط تاریخی زرنوخ، یکی از قدیمی‌ترین بناهای شاخص شهرستان مه ولات، مرمت می شود.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مه‌ولات گفت: رباط زرنوخ واقع در روستایی به همین نام، در بخش شادمهر شهرستان مه‌لات قرار دارد. جلیل صدیقی با بیان اینکه رباط زرنوخ […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    رباط تاریخی زرنوخ، یکی از قدیمی‌ترین بناهای شاخص شهرستان مه ولات، مرمت می شود.

    رباط تاریخی «زرنوخ» مه ولات جان دوباره می‌گیرد

     

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مه‌ولات گفت: رباط زرنوخ واقع در روستایی به همین نام، در بخش شادمهر شهرستان مه‌لات قرار دارد.

    جلیل صدیقی با بیان اینکه رباط زرنوخ دارای معماری منحصر به فردی است، افزود: در بررسی‌ها و بازدید کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، لزوم استحکام بخشی بنا در دستور کار قرار گرفت که در این مرحله از مرمت، پایه‌های ورودی بنا بازسازی می‌شود.

    به گفته او، شهرستان مه ولات دارای هفت رباط و کاروانسرا است که رباط زرنوخ تنها رباط سرپوشیده شهرستان و بنای آن مربوط به دوره صفویه بوده و در سال ۱۳۸۱۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.