حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13136 تعداد نوشته های امروز : 36×
سه خدمت درمانی و ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۳ ساعت: 9:44
  • شناسه : 29052

    سه خدمت درمانی در حوزه طب ایرانی، ۵۶ قلم داروی گیاهی و همچنین ویزیت متخصصین طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار گرفت.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر سه خدمت درمانی در حوزه طب ایرانی، ۵۶ قلم داروی گیاهی و همچنین […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    سه خدمت درمانی در حوزه طب ایرانی، ۵۶ قلم داروی گیاهی و همچنین ویزیت متخصصین طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

    سه خدمت درمانی و ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه

     

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر سه خدمت درمانی در حوزه طب ایرانی، ۵۶ قلم داروی گیاهی و همچنین ویزیت متخصصین طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

    دکتر نفیسه حسینی یکتا در نشست خبری «همایش ملی طب ایرانی طب سوزنی و داروسازی سنتی» با بیان اینکه طبق سیاست‌های ابلاغی سازمان جهانی بهداشت برای استفاده از طب سنتی و همچنین طبق اسناد بالادستی، توسعه طب ایرانی بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده افزود: در برنامه هفتم توسعه به طور خاص بند‌هایی به طب سنتی اختصاص یافته که اعم از بحث نظارت و ساماندهی طب سنتی است و برنامه‌هایی نیز در حال تدوین است که بر این موضوع متمرکز خواهد بود.

    وی گفت: در گذشته حتی در رسانه ملی نیز بعضاً افرادی را داشتیم که مورد تایید وزارت بهداشت در حوزه طب ایرانی نبودند، اما اکنون، هم در سطح استانی و هم در سطح ملی حضور کارشناسان و متخصصین طب ایرانی را در رسانه‌ها شاهد هستیم و البته در بحث فضای مجازی هنوز خلأ‌هایی وجود دارد و ساماندهی آن می‌تواند به سازمان یافتن فعالیت‌ها در فضای حقیقی نیز کمک کند. در همین راستا مجازات‌های بازدارنده‌ای برای مداخله گران در امر درمان مردم در نظر گرفته شده که پیگیر آن هستیم، ضمن اینکه ایجاد گفتمان‌های سازنده و برآمده از دل دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها نیز در این امر موثر و کمک کننده خواهد بود.

    دکتر حسینی یکتا افزود: در حال حاضر ما در جریان غیر دانشگاهی نیز، افرادی را داریم که دانش ارزشمندی در حوزه طب ایرانی دارند و استفاده از این تجارب در کنار دانش پزشکی نیازمند ارزشیابی فعالان حوزه طب سنتی است که این موضوع نیز کلید خورده و سامانه‌ای به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور معرفی شده تا فعالان حوزه طب سنتی بتوانند ثبت نام و ارزشیابی شوند و چنانچه تجربه مفیدی دارند مورد استفاده قرار گیرد.

    مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در خصوص تعرفه‌های درمان در حوزه طب ایرانی و پوشش بیمه‌ای آن نیز گفت: ویزیت متخصصین طب ایرانی از دو سال گذشته در پوشش بیمه‌ها قرار گرفته و سه خدمت طب ایرانی نیز در صورتی که بیمار خدماتش را از متخصص طب سنتی دریافت کند تحت پوشش بیمه خواهد بود، هدف از این امر کاهش هزینه‌های مردم است و همچنین سوق دادن مردم به مراکز تخصصی، در همین راستا ۵۶ قلم داروی گیاهی نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند و مسیر همچنان برای بیمه شدن سایر اقلام و خدمات در سال‌های آینده باز است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.