حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
شناسایی سالانه ۸۰ بیمار مبتلا به سل در نیشابور
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۳ ساعت: 17:04
  • شناسه : 27024

    سالانه حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر بیمار مبتلا به سل در نیشابور شناسایی می شوند.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،   مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: سل بزرگترین عامل مرگ ناشی از بیماری‌ های عفونی است و در نیشابور سالانه حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر بیمار مبتلا به سل شناسایی […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    سالانه حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر بیمار مبتلا به سل در نیشابور شناسایی می شوند.

    شناسایی سالانه ۸۰ بیمار مبتلا به سل در نیشابور

     

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،   مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: سل بزرگترین عامل مرگ ناشی از بیماری‌ های عفونی است و در نیشابور سالانه حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر بیمار مبتلا به سل شناسایی می‌ شوند‌.

    حامد جزجلالیان افزود: در نیشابور سالانه حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر بیمار مبتلا به سل شناسایی می شوند که ۸۰ درصد از این بیماران مسلولین ریوی با اسمیر خلط مثبت هستند.

    وی ادامه داد: هم اکنون همه خدمات تشخیص و درمان سل در مراکز خدمات جامع سلامت نیشابور، زبرخان، فیروزه و میان جلگه رایگان و با کیفیت بالا ارائه می‌ شود.

    جزجلالیان بیان کرد: اگرچه سل بزرگترین علت مرگ ناشی از بیماری‌های عفونی است اما تمامی موارد مرگ ناشی از سل، با تشخیص و درمان به موقع قابل پیشگیری هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.