حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13092 تعداد نوشته های امروز : 114×
شناسنامه دار شدن شهرستان‌های خراسان رضوی
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ساعت: 16:51
  • شناسه : 27461

    عملیات اجرایی تدوین شناسنامه هویتی شهرستان‌های خراسان رضوی از مهر امسال آغاز شده است.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی خراسان رضوی در نشست شورای فرهنگ عمومی تربت‌حیدریه گفت: شناسنامه چهار منطقه و با محور شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و کاشمر تا پایان سال جاری به […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    عملیات اجرایی تدوین شناسنامه هویتی شهرستان‌های خراسان رضوی از مهر امسال آغاز شده است.

    شناسنامه دار شدن شهرستان‌های خراسان رضوی

     

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی خراسان رضوی در نشست شورای فرهنگ عمومی تربت‌حیدریه گفت: شناسنامه چهار منطقه و با محور شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و کاشمر تا پایان سال جاری به سرانجام می‌رسد.

    محمدرضا سنگ‌سفیدی افزود:فعالیت های مربوط به شناسنامه دار شدن شهرستان‌ها از اردیبهشت امسال در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی تصویب و پس از نشست های کارشناسی متعدد در مهر شاخص‌های تدوین این شناسنامه آماده شد.

    وی ادامه داد: خراسان رضوی به هشت منطقه و در هر منطقه یک شهرستان به عنوان محور تعیین شده است، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، کاشمر، تربت جام، درگز، قوچان و مشهد شهرستان‌های محور بوده و شهرهای مجاور به عنوان بخشی از این مناطق محسوب می‌شوند.

    سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی خراسان رضوی گفت: شناسنامه هویتی سایر مناطق استان به تدریج تکمیل و رونمایی می‌شود، تهیه و تدوین شناسنامه های هویتی برای هر منطقه نزدیک به چهار ماه به طول می‌انجامد.

    سنگ سفیدی با بیان اینکه همانطور که افراد و انسان‌ها دارای شناسنامه هستند، شهرستان‌ها هم شناسنامه دار می شوند افزود: معیارها و ویژگی‌های کلی در نظر گرفته شده در این شناسنامه شامل میراث فرهنگی، شناسایی و معرفی جریان های اثرگذار در شهرستان، معرفی افتخارهای خاص ایجاد شده در طول تاریخ، بیان وقایع ملی و اسلامی و تاریخی، معرفی شهیدان شاخص شهر، هنرمندان شاخص و بزرگ و بیان افتخارات تمدنی و تاریخی شهر است.

    او ادامه داد: امید است همه فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در شهرستان شکل می‌گیرد، با این شناسنامه یکنواخت و همگام‌سازی شده و از موازی کاری جلوگیری بشود.

    امام جمعه شهرستان تربت حیدریه هم در این جلسه گفت: نکته مهم‌تر و ضروری تر از تدوین برنامه اجرای صحیح و درست کار است و چنانچه برنامه بر روی کاغذ و طرح خوب باشد، اما در مرحله اجرا به درستی اقدام نشود بی‌فایده است.

    حجت الاسلام سید محمد معلمی افزود: نهادهای شهرستانی به عنوان متولیان تهیه و تدوین شناسنامه دار شدن شهرستان ها باید دقت داشته باشند تا در بازه زمانی چهار ماهه آماده شود و به تصویب برسد.

    معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه هم در این نشست گفت: عرصه فرهنگی جزو زمینه‌هایی است که بایستی با قدرت در آن فعالیت کرد و این اقدامات هم بایستی اثرگذار و اثربخش باشد.

    علی اکبر کی‌پور افزود: در همین زمینه خط سیر تدوین شناسنامه هویتی در استان آغاز شده و شناسنامه هویتی تربت حیدریه هم در امتداد همین مسیر است تا برنامه‌های فرهنگی اثرگذار باشد.

    وی ادامه داد: عامل اولیه در این گونه مباحث همدلی و هماهنگی بوده که در شهرستان وجود دارد و دغدغه فرهنگی هم هست و حرکات خوبی در این زمینه انجام شده است.

    فرماندار ویژه تربت حیدریه افزود: شناسنامه هویتی می‌تواند راه گشای برنامه‌ها بوده و اثربخشی خود را نشان دهد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.