حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 12978 تعداد نوشته های امروز : 0×
شهروندان با برودت هوا در کنترل ایمنی وسایل گازسوز دقت کنند
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۱ ساعت: 8:56
  • شناسه : 28519

    مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از شهروندان خواست با برودت هوا، در کنترل ایمنی وسایل گازسوز و رعایت نکات کاربردی در مصرف ایمن گاز طبیعی نهایت دقت را به عمل‌آورند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، علی حجتی‌پور گفت: با کاهش دما نیاز شهروندان به استفاده از وسایل گازسوز افزایش می‌یابد؛ اما باتوجه‌به اینکه […]

    پ
    پ


    مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از شهروندان خواست با برودت هوا، در کنترل ایمنی وسایل گازسوز و رعایت نکات کاربردی در مصرف ایمن گاز طبیعی نهایت دقت را به عمل‌آورند.

    شهروندان با برودت هوا در کنترل ایمنی وسایل گازسوز دقت کنند

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، علی حجتی‌پور گفت: با کاهش دما نیاز شهروندان به استفاده از وسایل گازسوز افزایش می‌یابد؛ اما باتوجه‌به اینکه در ابتدای فصل سرما قرار داریم و اغلب وسایل گازسوز از پایان زمستان سال گذشته مورداستفاده قرار نگرفته‌اند از شهروندان می‌خواهیم قبل از استفاده از این وسایل، ایمنی آنها را مورد کنترل قرار دهند.

     وی از شهروندان خواست: قبل از استفاده از بخاری‌های گازسوز باز بودن مسیر دودکش بخاری‌ها را کنترل و حتماً از لوله‌های دودکش با سایز استاندارد و مناسب استفاده کنند تا آلودگی ناشی از سوخت گاز به‌راحتی از مسیر لوله‌ها به بیرون هدایت شده و خطرآفرین نشود.

     مدیرعامل شرکت گاز استان همچنین تأکید کرد: قراردادن لوله‌های بخاری داخل ظرف آب یک اشتباه فاحش است و همه ساله جان تعدادی از هم‌وطنان را به خطر می‌اندازد، بنابراین لازم است همه خانواده‌ها نسبت به عدم ارتکاب به این اشتباه هشیار و مسئول باشند.

     حجتی‌پور استفاده از کلاهک استاندارد H و توجه به داغ بودن لوله‌های دودکش در هنگام روشن بودن وسایل گازسوز را از جمله موارد مؤثر در مصرف ایمن گاز طبیعی برشمرد که شهروندان همواره باید به آن دقت داشته باشند.

    وی استفاده از شلنگ گاز با طول حداکثر یک و نیم متر و بست استاندارد و استفاده نکردن از لوله‌های آکاردئونی، فنری و آلومینیومی برای وسایل گازسوز را به شهروندان توصیه کرد و گفت: کنترل صحت همه این لوازم در فواصل زمانی کوتاه باید در دستور کار همه خانواده‌ها قرار گیرد.

     حجتی‌پور همچنین بررسی عدم نشت گاز طبیعی با استفاده از کف و صابون را مورد تأکید قرارداد و اظهار داشت: این روش ساده و سریع‌ترین راه برای اطمینان از عدم نشتی لوازم گازسوز است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.