حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9276 تعداد نوشته های امروز : 35×
شهید رئیسی ، رئیس جمهور مردمی
  • 2024-05-25 ساعت: 7:49
  • شناسه : 9060

    شهید رئیسی ، رئیس جمهور مردمی و همواره در میدان خدمت در میانِ مردم میز کارش در میان مردم بود و به محروم ترین نقاط کشور سفر می کرد تا از نزدیک به مشکلات هموطنان رسیدگی کند. استدلالش این بود که در اتاق کارش هم بماند گزارش کارها به او می رسد اما جنس و […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    شهید رئیسی ، رئیس جمهور مردمی و همواره در میدان خدمت

    در میانِ مردم

    میز کارش در میان مردم بود و به محروم ترین نقاط کشور سفر می کرد تا از نزدیک به مشکلات هموطنان رسیدگی کند. استدلالش این بود که در اتاق کارش هم بماند گزارش کارها به او می رسد اما جنس و کیفیت و سرعت عمل در کارها وقتی خودش پای کار و در میدان عمل باشد، چیز دیگری است.
    “سید ابراهیم رئیسی” در دوران نسبتا کوتاه اما پر بار ریاست جمهوری خود بارها و بارها به مناطق مختلف ایران سر زد و عاقبت در یکی از همین سفرهای استانی در اثنای خدمت به مردم طی حادثه‌ ای به شهادت رسید.
    رئیس جمهور فقید تنها در سال گذشته به ۲۰ سفر استانی رفت که ۱۰ سفر به صورت پروژه ای و ۱۰ سفر دیگر آن نیز در قالب سفرهای استانی انجام شد که علاوه بر رسیدگی به مصوبات استانی اهتمام ویژه ای برای پیگیری پروژه های بزرگ و تکمیل و افتتاح پروژه های نیمه تمام از دولت های قبل در دستور کار دولت سیزدهم با هدایت آیت‌الله رئیسی قرار داشت.

    تمجیدات خاص رهبر معظم انقلاب نسبت به دولت شهید رئیسی

    از همین روست که رهبر معظم انقلاب در حق این شهید خدمت می فرمایند که «رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت.» و در تکمیل فرمایش خود تأکید می کنند: »در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت.»
    (١۴۰۳/۰۲/۳۱ پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور) رهبر انقلاب قبلا نیز درباره اقدامات دولت مردمی و رویه شخص رئیس جمهور رئیسی تأکید کرده بودند: «در مورد مردمی بودن؛ خب مردمی بودن مقوله‌ی گسترده‌ای است و جلوه‌هایی دارد.
    یک جلوه همین رفتن میان مردم و شنیدن بی‌واسطه از مردم است. این حرکت بسیار خوب و مستحسنی که دیروز جناب آقای رئیسی انجام دادند که رفتند خوزستان در میان مردم، با مردم، از آنها شنیدند، با آنها حرف زدند، این یک جلوه‌ی از مردمی بودن است که بسیار کار خوبی است.» (۱۴۰۰/۶/۶)
    همچنین در ۸ شهریور ۱۴۰۲ رئیس جمهور و اعضا هیئت دولت سیزدهم به مناسبت هفته دولت با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) با حضرت آیت ‌الله خامنه ‌ای دیدار کردند. رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: «بنده در این سی و چند سال از همه‌ی دولت‌ها با گرایش‌ها و توان‌های مختلف حمایت حمایت کردم.
    دلیلش هم واضح است؛ چرا که شرایط کشور و اهدافی که ما برای خودمان ترسیم کردیم در جمهوری اسلامی اقتضا می‌کند که همه به قوه‌ی مجریه که وسط میدان است، کمک کنند؛ رهبری کمک کند، مردم کمک کنند، روشنفکرها کمک کنند، نخبگان کمک کنند؛
    قاعده‌اش این است؛ همه‌ی دولت‌ها مستحق این کمک همه‌جانبه هستند. ما به همه‌ی دولت‌ها کمک کردیم. لکن در مورد این دولت علاوه‌ی بر کمک، بنده با نگاه به این دو ساله، تمجید هم می‌خواهم بکنم.»
    رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: «در دولت سیزدهم در بخش مدیریتی هم کارهای بسیار خوبی در دولت انجام گرفته است. یکی از آن‌ها حضور در بین مردم و مواجه‌ی مستقیم با مشکلات مردم است. این بسیار کار مفیدی است. از چند جهت مفید است. یکی اینکه که شما اطلاعات دست اول پیدا می‌کنید.
    فواید دیگر هم دارد. ارتباط نزدیک و متواضعانه و صمیمی با مردم. این خیلی مهم است.»

    خدمت بی وقفه و جهادی برای پیشرفت کشور

    آیت الله خامنه ای نگاه ویژه ای به نوع اداره اجرایی کشور توسط دولت سیزدهم داشته و با تقدیر از این نوع منش مدیریتی بیان کردند: «ساده‌زیستی و کاهش تشریفات در سلوک شخصی و حکومتی دولت به خصوص شخص آقای رئیس‌جمهور برای من چشم‌گیر است. روحیه‌ جهادی در دولت نشان داده میشود.
    به کارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی، این بسیار چیز مهمی است. چیز لازمی است و بحمداللّه در این دولت انجام گرفته است.»
    (۱۴۰۲/۶/۸)دولت سیزدهم سهم ویژه ای در خدمت رسانی به مردم در جای جای این سرزمین پهناور داشته است. دولت شهید رئیسی عزم خود را بر اتمام طرح های نیمه تمام قرار داد تا از این طریق ضمن گشایش در امور، از تداوم خسارت های تحمیل شده ناشی از فرسایشی شدن پروژه ها هم جلوگیری کند. 
    در همین راستا نهضت احیا کارخانه ها و پیشرفت و رونق تولید ملی در دستور کار دولت رئیسی قرار گرفت و تنها از ابتدای این دولت تا خردادماه ۱۴۰۲ تعداد ۶۵۵۳ واحد تولیدی احیا شد که ۱۴۵ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد و ۱۸۲ هزار میلیارد تومان سرمایه را احیا کرد.

    سیاست خارجی‌‌ای که توفیقات راهبردی رقم زد

    در بخش سیاست خارجی نیز رهبر انقلاب از اقدامات و رویکرد دولت سیزدهم تقدیر کرده و بیان کردند: «در بخش سیاست خارجی. تحرک دولت تحرک بسیار خوبی است. این سیاستی که شما اتخاذ کردید که عبارت است از ارتباط با همسایگان، این بسیار سیاست خوبی است.
    این را باید دنبال کرد. ما باید با هیچ یک از همسایگانمان مناقشه نداشته باشیم. هرچه مناقشه هست، تبدیل بشود به همکاری. این کاری است ممکن و یک مقداری هم انجام گرفته و بعد از این هم باید انجام بگیرد.»
    (۱۴۰۲/۶/۸)ثمره ی همین سیاست و اقدامات مرتبط با آن بود که باعث حل چالش روابط ایران و عربستان شد و در نتیجه ی آن ایران بعد از سال ها به پیمان شانگهای پیوست، عضویت رسمی کشورمان در گروه بریکس پذیرفته شد و قرارداد راهبردی دریا محور ۱۰ ساله ایران و هند برای توسعه بندر چابهار منعقد شد.
    راهی که با تلاش های شهید والا مقام “حسین امیر عبداللهیان” وزیر خارجه فعال کشورمان و مجموعه ی دیپلماسی دولت سیزدهم هموار کردند و لازمه پیشرفت کشور نیز ادامه همین مسیر استراتژیک و راهگشا در مراودات و توافقات بین المللی است.
    کلمه کلیدی : شهید رئیسی ، رئیس جمهور مردمی و همواره در میدان خدمت | شهید رئیسی ، رئیس جمهور مردمی و همواره در میدان خدمت | شهید رئیسی ، رئیس جمهور مردمی و همواره در میدان خدمت | شهید رئیسی ، رئیس جمهور مردمی و همواره در میدان خدمت |
    شهید رئیسی ، رئیس جمهور مردمی و همواره در میدان خدمت | شهید رئیسی ، رئیس جمهور مردمی و همواره در میدان خدمت | شهید رئیسی ، رئیس جمهور مردمی و همواره در میدان خدمت | شهید رئیسی ، رئیس جمهور مردمی و همواره در میدان خدمت |
    شهید رئیسی ، رئیس جمهور مردمی و همواره در میدان خدمت | شهید رئیسی ، رئیس جمهور مردمی و همواره در میدان خدمت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.