حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
صادرات ۲۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی خراسان رضوی
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۲ ساعت: 12:43
  • شناسه : 26767

    ۲۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در نیمه نخست امسال از مبدا خراسان رضوی به سایر کشورها صادر شده است.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این محصولات شامل محصولات زراعی و باغی و با تنوع بیش از ۲۷ قلم بوده است […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    ۲۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در نیمه نخست امسال از مبدا خراسان رضوی به سایر کشورها صادر شده است.

    صادرات ۲۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی خراسان رضوی

     

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این محصولات شامل محصولات زراعی و باغی و با تنوع بیش از ۲۷ قلم بوده است که مهمترین آنها شامل سیب درختی، زعفران، پسته و زیره سبز می‌شود.

     

      حمید جنتی افزود: ارزش صادرات نیمه نخست امسال خراسان رضوی حدود ۲۷۳ هزار دلار انواع محصولات کشاورزی این استان است.

     

    وی بیان کرد: محصول پسته با ۶۰ هزار و ۴۱۴ دلار بیشترین ارزش صادراتی را در استان داشته است و محصولاتی مانند زعفران و سیب درختی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

     

    جنتی افزود: هنداونه، مربا، انواع میوه،سیب زمینی، پرتقال، تخم خوراکی پرندگان، جو دو سر، گوجه فرنگی زراعی و گلخانه‌ای، رب گوجه فرنگی، آب پنیر، کشمش، بادام زمینی، بادمجان زراعی، چای، خربزه، گل محمدی و سبزیجات از دیگر اقلام صادراتی استان در این مدت است.

     

    بیش از ۳۳۸ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است. همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است.

     

    بخش کشاورزی ۱۸.۳ درصد اشتغال و ۴۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است. درآمد سالانه بخش کشاورزی استان بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال است.

     

    همچنین ۱۰ درصد جمعیت دام کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است که این ظرفیت رتبه‌های اول تا سوم تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ کشور را فراهم آورده است.

     

    این بخش در خراسان رضوی سالانه ۷.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی با ارزش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان تولید می‌کند و بر این اساس ۱۸ و سه دهم درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی قرار دارد.

     

    خراسان رضوی در تولید هفت محصول کشاورزی و دامی رتبه نخست، در تولید ۹ محصول رتبه دوم، در تولید ۶ محصول رتبه سوم و در تولید چهار محصول رتبه چهارم را در میان استان‌های دیگر کشور دارد.

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.