حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13018 تعداد نوشته های امروز : 40×
صدور هشدار زرد برای خراسان رضوی
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۸ ساعت: 19:01
  • شناسه : 27960

    از روز دوشنبه ۳۰ مهرماه بارش‌های رگباری، سرمای هوا و لغزندگی و یخ زدگی محور‌های کوهستانی از روز دوشنبه برای خراسان رضوی پیش بینی شده است.     به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، اداره کل مدیریت بحران خراسان رضوی با صدور هشدار زرد شماره ۳۲  آورده است: از روز دوشنبه ۳۰ مهر […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    از روز دوشنبه ۳۰ مهرماه

    بارش‌های رگباری، سرمای هوا و لغزندگی و یخ زدگی محور‌های کوهستانی از روز دوشنبه برای خراسان رضوی پیش بینی شده است.

     

    مدیریت بحران خراسان رضوی هشدار زرد صادر کرد

     

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، اداره کل مدیریت بحران خراسان رضوی با صدور هشدار زرد شماره ۳۲  آورده است: از روز دوشنبه ۳۰ مهر استان بتدریج تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی فعال در نواحی غربی کشور قرار خواهد گرفت که این سامانه ابتدا ضمن افزایش ابر باعث افزایش شدت وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در غالب نقاط استان خواهد شد.

    بر اساس این اطلاعیه از اواخر وقت دوشنبه با ورود هسته بارشی این سامانه شاهد شروع بارش‌ های رگباری از ناحیه غرب بویژه شمال غرب استان خواهیم بود که هسته بارشی این سیستم تا روز‌های ابتدایی هفته آینده در سطح استان فعال خواهد بود و از روز سه شنبه اول آبان با نفوذ جریانات سرد شمالی روند کاهش محسوس دما در استان آغاز خواهد شد، بطوریکه در روز‌های پایانی هفته جاری و روز‌های ابتدایی هفته آینده دمای حداقل شبانه در اکثر نقاط استان به صفر و کمتر از صفر درجه سلسیوس می‌ رسد.

     

    این اطلاعیه افزوده است: گسترش سامانه ناپایدار بارش زا و سرد فعال در نواحی غربی کشور به استان باعث افزایش ابر، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک همچنین وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق، کاهش محسوس دما، بارش باران و برف، تشکیل مه، کاهش میدان دید و لغزندگی و یخزدگی محور‌های سردسیر و کوهستانی استان خواهد شد.

     

    در این هشدار به مردم توصیه شده است از تردد در حاشیه رودخانه‌ ها و مسیل‌ ها طی فعالیت این سامانه خودداری کنند، در تردد‌های جاده‌ ای بویژه محور‌های کوهستانی، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری کنند.

     

    همچنین از کشاورزان و باغداران خواسته شده است:  محصولات کشاورزی بویژه صیفی جات و محصولات باغی را جمع کنند و دمای گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری‌ ها را تنظیم کنند و سایر تمهیدات لازم در راستای کاهش خسارات احتمالی ناشی از کاهش دما بیندیشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.