حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
صدور پایان کار بزرگترین کارخانه تولید کود فسفاته کشور
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۳ ساعت: 15:45
  • شناسه : 27008

    در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با صدور پایان کار بزرگترین واحد تولید کودفسفات کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، این مجتمع عظیم تولیدی به زودی به بهره برداری می‌رسد.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت فنی و اجرایی موسسه منطقه ویزه اقتصادی سرخس گفت: بعد از چند سال تلاش بی وقفه […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

    با صدور پایان کار بزرگترین واحد تولید کودفسفات کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، این مجتمع عظیم تولیدی به زودی به بهره برداری می‌رسد.

    صدور پایان کار بزرگترین کارخانه تولید کود فسفاته کشور

     

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت فنی و اجرایی موسسه منطقه ویزه اقتصادی سرخس گفت: بعد از چند سال تلاش بی وقفه مراحل نهایی برای بهره برداری از کارخانه شرکت پتروسرخس ایرانیان در حال انجام است.

    مهدی امیرخانی ادامه داد: مراحل ابتدایی ساخت این مجتمع از سال ۱۳۸۸ آغاز شد، اما این عملیات در طی سال‌ها با وقفه‌های طولانی روبه مواجه بود؛ بنابراین پیگیری لازم در ماه‌های اخیر و رفع موانع پیش رو باعث سرعت بخشیدن به اجرای عملیات ساخت این کارخانه عظیم شد.

    او با اشاره به مزیت‌های اقتصادی منطقه ویژه از جمله زیرساخت‌های لجستیکی و امکانات زیربنایی مطلوب، گفت: به منظور حمایت از تولید داخلی و براساس نیاز مبرم کشور به تولید این نوع از کود فسفاته، معاونت فنی موسسه به عنوان مرجع صدور مجوز پروانه، پایان‌کار ساختمانی و توسعه زیرساخت‌های فنی از ابتدای سرمایه گذاری، با تلاش مضاعف روند ساخت آن کارخانه را تسریع بخشیده است.

    این مسئول تصریح کرد: به این منظور و در راستای صدور پروانه ساختمان بعد از تحویل زمین به سرمایه گذار، نقشه‌های فنی مهندسی سازه‌های فاز ۱ اجرا دریافت و بررسی‌های لازم توسط کارشناسان حوزه فنی انجام شد.

    به گفته او، همچنین کارشناسان این حوزه در تمامی مراحل ساخت طرح ها، با بازدید‌های منظم بر روند ساخت و ساز‌ها نظارت داشتند و موجبات تسریع و پیشرفت این طرح را فراهم کردند.

    سرپرست معاونت فنی و اجرایی موسسه منطقه ویزه اقتصادی سرخس گفت: ساخت این کارخانه در زمینی به مساحت بالغ بر هفت هکتار در هسته صنایع شیمیایی این منطقه انجام گرفت و با اعلام پایان یافتن مراحل ساخت کارخانه توسط آن شرکت، صدور پایان کار در دستور کار قرار گرفت. 

    امیرخانی افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است این کارخانه با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن کودفسفاته و ۵۰۰ هزار تن اسید فسفریک در سال، ضمن تامین زمینه اشتغال دائم برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم، بخش مهمی از نیاز بخش کشاورزی شرق کشور را تامین می‌کند و گام مهمی برای خودکفایی کشور در تولید کود فسفاته برداشته خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.