حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13097 تعداد نوشته های امروز : 119×
طرح غربالگری بینایی کودکان در گلبهار آغاز شد
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۴ ساعت: 16:01
  • شناسه : 27246

    کودکان سه تا ۶ سال گلبهاری از نظر بینایی غربال می شوند.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر بهزیستی گلبهار گفت: طرح ملی غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان سه تا شش سال در این شهرستان آغاز شده است. داریوش وکیلی افزود: این طرح در راستای ارتقاء سلامت […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    کودکان سه تا ۶ سال گلبهاری از نظر بینایی غربال می شوند.

    طرح غربالگری بینایی کودکان در گلبهار آغاز شد

     

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر بهزیستی گلبهار گفت: طرح ملی غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان سه تا شش سال در این شهرستان آغاز شده است.

    داریوش وکیلی افزود: این طرح در راستای ارتقاء سلامت چشم کودکان و پیشگیری از معلولیت های ناشی از تنبلی چشم در پایگاه های ثابت و مهد ها به اجرا در می آید.

    وی ادامه داد: بهزیستی در راستای پیشگیری از بروز معلولیت های بینایی و تداوم گسترش دسترسی خدمات سلامت محور در تمام مناطق شهری و روستایی نسبت به غربال بینایی کودکان به صورت فراگیر اقدام می کند.

    تنبلی چشم یا آمبلیوپی یک نوع اختلال در بینایی‌ است که باعث کاهش دید یک چشم و گاهی ۲ چشم می‌ شود به طوریکه حتی با اصلاح عیوب انکساری چشم نیز برطرف نخواهد شد.

    در بیشتر موارد ظاهر چشم تنبل افراد کاملا طبیعی بوده و هیچ نشانه ای از بیماری در آن دیده نمی شود.

    به همین علت تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم، تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است و از آنجا که بسیاری از این عوامل ناشناخته است چشم همه کودکان باید در سنین سه تا ۶ سال غربال شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.