حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13097 تعداد نوشته های امروز : 119×
مداخله افراد غیر صلاحیت دار از مهم ترین چالش های طب ایرانی است
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۲ ساعت: 18:59
  • شناسه : 28996

    مدیر کل دفتر طب ایرانی: بیش از ۱۵۰ عضو هیئت علمی از دانشگاه‌ های علوم پزشکی سراسر کشور در نشست هم اندیشی در مشهد به بررسی فرصت‌ ها و چالش‌ های توسعه طب ایران پرداختند.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: یکی از چالش‌ های […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    مدیر کل دفتر طب ایرانی:

    بیش از ۱۵۰ عضو هیئت علمی از دانشگاه‌ های علوم پزشکی سراسر کشور در نشست هم اندیشی در مشهد به بررسی فرصت‌ ها و چالش‌ های توسعه طب ایران پرداختند.

    مداخله افراد غیر صلاحیت دار از مهم ترین چالش های طب ایرانی است

     

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: یکی از چالش‌ های جدی، مداخله افراد غیر صلاحیت دار در نقاط مختلف کشور است که سبب می‌ شود توسعه منطقی این طب با دغدغه و چالش‌ هایی روبرو شود و نگرانی‌ هایی را برای متخصصان به همراه داشته باشد.

     

    نفیسه حسینی یکتا در نشست هم‌ اندیشی اعضای هیئت علمی طب ایرانی، طب سوزنی، داروسازی سنتی و تاریخ پزشکی افزود: این نشست به منظور بررسی فرصت‌ ها، چالش‌ ها و ارائه راهکارها در خصوص توسعه منطقی و عالمانه طب ایرانی برای ادغام در نظام سلامت برگزار شده است.

     

    او با بیان اینکه هم اکنون ۹ دانشکده و ۱۱ گروه طب ایرانی داریم، ادامه داد: با توجه به اینکه نزدیک به دو دهه از فعالیت این دانشکده‌ ها و گروه‌ ها در دانشگاه علوم پزشکی کشور می‌ گذرد، الان زمان مناسبی است که این موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.

     

    حسینی یکتا گفت: بحث طب ایرانی بر اساس اسناد بالادستی موظف است در ارکان مختلف وزارت بهداشت ادغام شود که این موضوع در خصوص تربیت نیروهای مورد تایید وزارت بهداشت در سطح آموزش و ادغام خدمات بهداشتی درمانی در شبکه بهداشتی درمانی کشور در حال اجرا است.

     

    مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: در این نشست بیش از ۱۵۰ عضو هیئت علمی  از دانشگاه‌ های علوم پزشکی سراسر کشور حضور دارند که امیدواریم در انتها، راهکارهای متعدد برای مسائل و چالش ها پیدا کنیم.

     

    حسینی یکتا افزود: مطالبه مردم در خصوص طب ایرانی و مکمل رو به افزایش است که لازم است در وزارت بهداشت با تربیت نیروهای بیشتر و ارائه مراکز درمانی در کنار طب رایج، به صورتی که مردم خدمات ایمن را در دست داشته باشند، این خدمات را به بهترین شکل برای مردم فراهم کنیم.

     

    وی ادامه داد: طب ایرانی در حوزه‌ های مختلف به صورت ادغام یافته در کنار طب رایج ارائه خدمت می‌ کند و با توجه به اینکه فارغ التحصیلان این حوزه پزشکانی هستند که هم به دانش پزشکی و هم دانش تخصصی طب ایرانی مجهزند، با بهره‌ مندی از هر دوی این روش‌ های درمانی سعی می‌ شود تا بهترین تصمیم برای بیمار گرفته شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.