حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13092 تعداد نوشته های امروز : 114×
نخستین محموله واکسن‌های آنفلوانزا در مشهد وارد چرخه تزریق شد
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ساعت: 15:39
  • شناسه : 27450

    در نخستین محموله ارسال واکسن‌های آنفلوانزا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۱ هزار و ۷۰۰ دُز به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل و این واکسن‌ها بلافاصله وارد چرخه تزریق شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   رییس اداره بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مرحله تعداد ۱۲ […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    در نخستین محموله ارسال واکسن‌های آنفلوانزا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۱ هزار و ۷۰۰ دُز به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل و این واکسن‌ها بلافاصله وارد چرخه تزریق شد.

    نخستین محموله واکسن‌های آنفلوانزا در مشهد وارد چرخه تزریق شد

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   رییس اداره بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مرحله تعداد ۱۲ هزار دُز واکسن آنفلوانزای خارجی برای مادران باردار حوزه تحت پوشش در میان مراکز بهداشت توزیع شده است.

    دکتر زهرا نهبندانی روز چهارشنبه افزود: همچنین ۹ هزار دُز واکسن ایرانی هم توزیع شده که شامل پنج هزار دُز برای جانبازان و خانواده‌های آنان، هزار دُز برای زندان‌ها، ۲ هزار و ۳۰۰ دُز ویژه کادر درمان و هزار و ۴۰۰ دُز هم ویژه بیماران خاص بوده که واکسن‌های کادر درمان تحویل بیمارستان‌ها و بیماران خاص تحویل مراکز تخصصی این گروه از بیماران شده است.

    رییس اداره بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص افراد واجد دریافت واکسن رایگان آنفلوانزا در مراکز جامع خدمات سلامت گفت: این افراد ۱۲ گروه از جمله پرسنل حوزه بهداشت و درمان به ویژه بخش‌های عفونی به دلیل مواجهه نزدیک با مبتلایان به بیماری آنفلوانزا، کارمندان محیط زیست و دامپزشکی و جانبازان زیر پوشش بنیاد شهید را شامل می شوند که افراد جامعه هدف دریافت واکسن آنفلوانزا هستند.

    نهبندانی افزود: از گروه‌های واجد شرایط می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر و پیش از رسیدن روزهای سرد سال واکسیناسیون را انجام دهند.

    دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

     
     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.