حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13154 تعداد نوشته های امروز : 54×
همکاری بیش از هزار بنگاه خراسان رضوی برای ثبت قانونی معاملات
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۸ ساعت: 21:01
  • شناسه : 26118

    هزار و ۲۲۱ بنگاه معاملات خراسان رضوی پای کار ثبت قانونی معاملات غیر رسمی املاک آمدند.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده حقوقی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: ثبت قانونی معاملات غیر رسمی اموال غیر منقول مانند قولنامه بر اساس قانون الزام به تنظیم سند رسمی […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    هزار و ۲۲۱ بنگاه معاملات خراسان رضوی پای کار ثبت قانونی معاملات غیر رسمی املاک آمدند.

    همکاری بیش از هزار بنگاه خراسان رضوی برای ثبت قانونی معاملات

     

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده حقوقی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: ثبت قانونی معاملات غیر رسمی اموال غیر منقول مانند قولنامه بر اساس قانون الزام به تنظیم سند رسمی از اواسط تابستان امسال در خراسان رضوی آغاز شده است که تاکنون هزار و ۲۲۱ بنگاه معاملات املاک وارد سامانه مربوطه شده اند.

    جواد رمضان پور در نشست با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت اجرای این قانون در خراسان رضوی افزود: معاملات اموال غیرمنقول همواره از موضوعات مهم ثبت اسناد به شمار می رفته است که با تصویب قانون جدید در قالب و شکل کاملی قرار خواهد گرفت.

    وی ادامه داد: از اردیبشهت ماه سال جاری و پس از لازم الاجرا شدن این قانون در مجلس شورای اسلامی، انجام فرایند آن در ادارات کل ثبت اسناد کشور زمینه سازی شد که آغاز آن در خراسان رضوی از ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ بود.

    نماینده حقوقی اداره ثبت استان با اشاره به سامانه های فعال در حوزه ثبت معاملات غیر رسمی تصریح کرد: در این حوزه سامانه های کاتب املاک و ثبت آنی دفتر اسناد راه اندازی شده اند که سامانه کاتب به منظور دسترسی شبانه روزی به خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک است و در سامانه ثبت آنی نیز دفاتر اسناد رسمی می‌توانند استعلام‌های لازم را به صورت الکترونیکی از ادارات ثبت اسناد و املاک و سازمان امور مالیاتی دریافت کنند.

    رمضان پور تصریح کرد: از زمان شروع به کار این طرح از اواسط تابستان سال جاری هزار و ۲۲۱ مشاور املاک به سامانه کاتب مراجعه کرده اند که هزار و ۳۴۶ سند پیش نویس، هزار و ۱۷۹ قرار داد اجاره بها، ۹۲ قرار داد مشارکت در ساخت و هفت قرار داد سرقفلی به ثبت رسیده است.

    وی عنوان کرد: قانون الزام به تنظیم سند قانونی معاملات غیر رسمی از اردیبشهت ۱۴۰۴ برای همه معاملات غیرمنقول الزامی خواهد شد و پس از آن مالکان تا ۲ سال فرصت خواهند داشت برای مدارک قولنامه ای و غیر رسمی املاک خود اقدام کنند.

    در این جلسه نمایندگانی از قوه قضاییه، شهرداری مشهد، دفتر اسناد رسمی و اتحادیه املاک مشهد حضور داشتند که به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص این قانون پرداختند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.