حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
ورود جریان مرطوب و سرد شمالی به خراسان رضوی
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۱ ساعت: 16:46
  • شناسه : 26583

    هشدار سطح زرد هواشناسی هواشناسی خراسان رضوی با پیش بینی ورود جریان مرطوب و سرد شمالی به استان هشدار سطح زرد صادر کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای آورده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی، به تدریج از عصر امروز شنبه ۲۱ مهر […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    هشدار سطح زرد هواشناسی

    هواشناسی خراسان رضوی با پیش بینی ورود جریان مرطوب و سرد شمالی به استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

    ورود جریان مرطوب و سرد شمالی به خراسان رضوی

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای آورده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی، به تدریج از عصر امروز شنبه ۲۱ مهر  این استان تحت تاثیر سامانه‌ای ناپایدار با جریانات به نسبت مرطوب و سرد شمالی قرار خواهد گرفت.

    در این اطلاعیه ضمن اشاره به افزایش ابرناکی و کاهش محسوس دما آمده است: این سیستم تا اواخر وقت روز سه‌شنبه موجب بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در نیمه شمالی استان به ویژه شمال غرب خواهد شد.

    نفوذ جریانات به نسبت سرد باعث کاهش محسوس دمای هوا در بیشتر نقاط خراسان رضوی به ویژه در نیمه شمالی می‌شود و پیش بینی شده است: دمای روزانه هوا بین هشت تا ۱۰ درجه در مقایسه با امروز کاهش یابد و دمای حداقل شبانه نیز به ویژه اوایل وقت چهارشنبه از پنج درجه سلسیوس در نواحی سردسیر استان کمتر شود.

    در این اطلاعیه آمده است: وزش باد در نواحی بادخیز همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط استان سرعت می‌گیرد و جهت جریانات غالب، موجب انتقال ذرات گرد و غبار به دیگر نواحی و به تناوب باعث کاهش کیفیت هوا تا روز‌های پایانی هفته در نواحی مستعد خراسان رضوی خواهد شد.

    توصیه شده است:

    شهروندان از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها  و همچنین فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل اجتناب و تمهیدات لازم در خصوص کاهش دمای هوا  را مهیا کنند.
     رنگزرد، نارنجی و قرمز  هشدار‌های هواشناسی شدت پدیده‌های جوی را به ترتیب از ضعیف تا قوی اعلام می‌کند
    هواشناسی هشدار زرد را زمانی صادر می‌کند که پدیده جوی روی داده کمی از حالت معمول شدت بیشتری دارد و ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.