حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 12978 تعداد نوشته های امروز : 0×
پایان تثبیت قسمتی از تزئینات کاشیکاری مدرسه غیاثیه خواف
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۱ ساعت: 12:09
  • شناسه : 28609

    عملیات تثبیت و حفاظت قسمتی از تزئینات کاشیکاری مدرسه غیاثیه خرگرد در شهرستان خواف به پایان رسید.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف گفت: مدرسه غیاثیه خرگرد از لحاظ نوع کاربندی‌ها و مقرنس‌کاری یک اثر فوق العاده است که از مهمترین ویژگی‌های آن استفاده از تزئینات […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    عملیات تثبیت و حفاظت قسمتی از تزئینات کاشیکاری مدرسه غیاثیه خرگرد در شهرستان خواف به پایان رسید.

    پایان تثبیت قسمتی از تزئینات کاشیکاری مدرسه غیاثیه خواف

     

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف گفت: مدرسه غیاثیه خرگرد از لحاظ نوع کاربندی‌ها و مقرنس‌کاری یک اثر فوق العاده است که از مهمترین ویژگی‌های آن استفاده از تزئینات معرق و تلفیق متناسب آجر و کاشی در نمای بیرونی است و در واقع از معدود بنا‌هایی است که نمای داخلی و بیرونی آن با تزئینات کاشیکاری مزین شده است.

     

    محمود باعقیده افزود: امسال از محل اعتبارات حقوق دولتی، تثبیت، مرمت و حفاظت قسمتی از تزئینات کاشیکاری فضای بیرونی ضلع جنوبی و نیز کاشیکاری داخل ایوان شرقی مدرسه در مدت دو ماه انجام شد.

     

    وی ادامه داد: مدرسه غیاثیه خرگرد به عنوان یکی از گنجینه‌های معماری کشور و از زیباترین مدارس بجا مانده از دوره تیموریان در روستای خرگرد و در فاصله ۵ کیلومتری از شهر خواف است.

     

    باعقیده تصریح کرد: این مدرسه در دوران فعالیت از مهم‌ترین دانشگاه‌های جهان اسلام بوده که اهمیت و جایگاه منطقه را در گذشته نشان می‌دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.