حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13136 تعداد نوشته های امروز : 36×
چند خبر کوتاه از شهرستان نیشابور / ۱۹ مهر
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۹ ساعت: 13:02
  • شناسه : 26225

    در این بخش چند خبر کوتاه از شهرستان‌های خراسان رضوی را می‌خوانید.     تجلیل از داوران مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی نیشابور     از داوران مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی نیشابور با هدف قدردانی از حضور پر شور داوران در مسابقات و انگیزه بخشی لازم تجلیل شد.    معاون مدیرکل و مدیر آموزش و […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    در این بخش چند خبر کوتاه از شهرستان‌های خراسان رضوی را می‌خوانید.

    چند خبر کوتاه از شهرستان نیشابور / ۱۹ مهر

     

     

    تجلیل از داوران مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی نیشابور 

     

     از داوران مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی نیشابور با هدف قدردانی از حضور پر شور داوران در مسابقات و انگیزه بخشی لازم تجلیل شد.

     

     معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: مسابقات باید به نحو مطلوب پوشش داده و با اولویت مربیان و معلمان آموزش و پرورش، از توانایی‌های موجود، بهره کافی برده شود.

     

    سیدمهدی قاضی افزود: باید از ظرفیت هنرستان‌ها و سایر آموزشگاه‌ها در مسیر رشد و تعالی دانش آموزان، استفاده و دوره‌های آموزشی لازم ویژه مربیان و دانش آموزان برگزار کنیم.

     

    وی ادامه داد: حساسیت در مسابقات فرهنگی و هنری زیاد است و باید کار با دقت تمام انجام شود تا خانواده‌ها و دانش آموزان اعتماد کافی داشته باشند.

     

    اضافه شدن ۴۰۰ عضو جدید به کتابخانه پستی نیشابور 

     

     همزمان با هفته ملی کودک، ۴۰۰ عضو جدید به جمع اعضای کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور اضافه شدند.

     

     مسئول کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور گفت: امسال با شروع سال تحصیلی، مدیران مدارس ضمن مراجعه به مرکز، اسامی دانش آموزان علاقمند به عضویت در کتابخانه پستی را اعلام کردند که این استقبال، قابل توجه است.

     

     زهره اکبرآبادی افزود: این دانش آموزان پس از عضویت در کتابخانه پستی همزمان با هفته ملی کودک و در نخستین هفته‌های مهر، کتاب‌هایی را امانت می‌گرفتند که بیش از هزار جلد امانت کتاب در این مدت در سامانه به ثبت رسید.

     

     وی یادآورشد: همچنین در این هفته با حضور در دو مدرسه شهدای خرو زبرخان و شهید آشیانی روستای محمودآباد فضل نیشابور، فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی، معرفی کتاب، نمایش فیلم، کاردستی، خلاصه‌گویی کتاب و کاردستی کاغذوتا برای اعضا به صورت حضوری اجرا شد.

     

     اکبرآبادی عنوان کرد: کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور با شیوه همراهی مدیران و معلمان مدارس روستایی به عنوان رابط فعالیت می‌کند و علاوه بر امانت کتاب، فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را نیز به صورت مکاتبه‌ای برای اعضای خود اجرا می‌کند.

     

    به گفته او در ارزیابی سال گذشته کتابخانه‌های پستی کشور، مرکز پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور موفق به کسب مقام اول در حوزه امانت کتاب در سطح کشور شد.

     

    توزیع بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ تن کود شیمیایی در نیشابور

     

     بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ تن انواع کود‌های شیمیایی ازته، فسفره و پتاسه در نیمه اول امسال در بین کشاورزان و باغداران دو شهرستان نیشابور و میان جلگه توزیع شد.

     

    معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: از ابتدای امسال از سهمیه ۱۲ هزار و ۱۱۷ تن کود این شهرستان، حدود ۴ هزار و ۷۰۰ تن انواع کود شیمیایی یارانه دار برای مصرف در این شهرستان خریداری و بین کشاورزان توزیع شده است.

     

     علی مبارکی در این خصوص افزود: کار تامین و توزیع کود شیمیایی در قالب شبکه تعاون روستایی بر عهده ۱۵ عامل کارگزاری کود در اقصی نقاط شهرستان نیشابور و میان جلگه است که از طریق شبکه تعاون روستایی و با کمک اتحادیه‌های تعاون روستایی و تعاونی تولید و تشکل‌های مرتبط بین کشاورزان توزیع شده است.

     

     وی ادامه داد: بر این اساس همه کارگزاری‌ها و تشکل‌های مرتبط درشهرستان طبق وظیفه ذاتی، کود مورد نیاز زراعت را به صورت به هنگام در اختیار کشاورزان در سراسر شهرستان قرار دادند.

    به گفته او، این مقدار کود بین ۱۱ هزار و ۲۱۷ بهره بردار بخش کشاورزی دو شهرستان نیشابور و میان جلگه توزیع شده است.

     

    سرکشی از خانواده ایتام تحت پوشش کمیته امداد نیشابور

     

    رئیس کمیته امداد شهرستان نیشابور از ۳ خانواده دارای فرزند یتیم سرکشی و دلجویی کرد.

     

    ذبیح الله حاجتمند گفت: به مناسبت روز جهانی کودک حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه و مهندس دونده فرماندار نیشابور در منزل این خانواده‌ها حضور یافتند و ضمن دیدار با این خانواده ها، مشکلات آنها را بررسی کردند.

     

    او با بیان اینکه این اقدام در قالب طرح مفتاح انجام می‌شود، گفت: در بازدیدی که از خانواده‌های تحت حمایت صورت گرفت، مشکلات مسکن و درمان آن‌ها بررسی و در اسرع وقت پیگیری می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.