حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
کاروانسرای شوریاب و خانه کمال الملک در حال تخریب هستند
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۴ ساعت: 12:34
  • شناسه : 27180

    هشدار فرماندار فیروزه: فرماندار فیروزه نسبت به تخریب کاروانسرای شوریاب و خانه کمال الملک، دو اثر تاریخی این شهرستان، هشدار داد.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مهدی باغیشنی در جلسه قرارگاه پیشرفت روستا که با حضور دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستا‌های شهرستان فیروزه، مدیران و نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    هشدار فرماندار فیروزه:

    فرماندار فیروزه نسبت به تخریب کاروانسرای شوریاب و خانه کمال الملک، دو اثر تاریخی این شهرستان، هشدار داد.

    کاروانسرای شوریاب و خانه کمال الملک در حال تخریب هستند

     

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مهدی باغیشنی در جلسه قرارگاه پیشرفت روستا که با حضور دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستا‌های شهرستان فیروزه، مدیران و نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با انتقاد از وضعیت نابسامان میراث فرهنگی در این شهرستان، گفت: متاسفانه مسئولان درخصوص تخریب این دو اثر تاریخی هیچ اقدامی نکرده اند.

    فرماندار فیروزه خطاب به دکتر سلیمانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، درخواست کرد وی این موضوع را در سطح ملی و مجلس شورای اسلامی پیگیری کند.

    کاروانسرای شوریاب در شهرستان فیروزه و روستای طاغنکوه قرار دارد و قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد، این کاروانسرا از لحاظ معماری بسیار زیبا و با شکوه ساخته شده و جزء کاروانسرا‌های کامل در ایران به حساب می‌آید که در سال ۱۳۸۱ در لیست آثار ملی ایران جای گرفته است.

    خانه کمال الملک هم در روستای حسین آباد شهرستان فیروزه قرار دارد و این هنرمند نقاش از ۱۳۰۷ تا ۱۳۱۹ در این خانه زندگی می‌کرده و این خانه در سال‌های پایان عمر استاد پذیرای وی بوده است.

    کاروانسرای شوریاب و خانه کمال الملک در حال تخریب هستندکاروانسرای شوریاب و خانه کمال الملک در حال تخریب هستند

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.