حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13101 تعداد نوشته های امروز : 1×
کاهش اقبال به رشته پزشکی در جامعه
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۱ ساعت: 20:52
  • شناسه : 26640

    دکتر محمدرضا فیاضی بردبار روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اکنون ظرفیت پذیرش خیلی از رشته های دستیاری پزشکی خالی مانده است و در حقیقت این رشته ها متقاضی ندارند. وی بیان کرد: رشته پزشکی یک حرفه است اما در طول سال‌ها و قرن‌ ها برخی مشاغل همچون پزشکی از قداست و مقبولیتی در جامعه […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ



    پایگاه خبری نجوا

    دکتر محمدرضا فیاضی بردبار روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اکنون ظرفیت پذیرش خیلی از رشته های دستیاری پزشکی خالی مانده است و در حقیقت این رشته ها متقاضی ندارند.

    وی بیان کرد: رشته پزشکی یک حرفه است اما در طول سال‌ها و قرن‌ ها برخی مشاغل همچون پزشکی از قداست و مقبولیتی در جامعه برخوردار شده‌ اند که به فردی که در این شغل فعال است، نوی حس اقناعِ انسانی دست می‌ دهد.

    استاد گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: وقتی تعادل بین وظایف و مسئولیت‌های شغلی با دریافتی‌ های مادی و معنوی شغل از بین برود؛ اختلال در حوزه حرفه‌ ای یک شغل بروز و ظهور می‌ یابد، این اختلال در حرفه پزشکی از خالی ماندن صندلی‌های دستیاری تا مهاجرت و افسردگی را شامل می شود.

    وی اظهار کرد: در استرس‌ ها و مشکلاتی که مزمن می‌ شوند کسانی می‌ توانند سالم بمانند که قدرت تاب‌ آوری بالایی دارند، این تاب آوری به عواملی همچون انعطاف‌ پذیری، شناخت و بروز هیجانات، افزایش اعتماد به نفس، توانایی حل مسئله و بهره‌ جویی از ابزار هنر توجه دارد.

    ۱۰ اکتبر از سوی فدراسیون جهانی بهداشت روان به عنوان روز جهـانی سلامت روان نامگذاری شده است.

     ۱۸ تا ۲۴ مهرماه در کشور به نام هفته سلامت روان نامگذاری شده و عمده‌ ترین هدف در این هفته ارتقا و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.