حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 12978 تعداد نوشته های امروز : 0×
کاهش کشت گوجه فرنگی به علت نوسان قیمت این محصول در نیشابور
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۱ ساعت: 11:07
  • شناسه : 28587

    نوسان قیمت گوجه فرنگی در بازار از مهمترین عوامل کاهش سطح زیر کشت این محصول در مزارع شهرستان نیشابور طی سال جاری بوده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اعلام پایان برداشت محصول گوجه فرنگی در این شهرستان گفت: بیش از ۴۴ هزار تن گوجه فرنگی در شهرستان نیشابور برداشت […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    نوسان قیمت گوجه فرنگی در بازار از مهمترین عوامل کاهش سطح زیر کشت این محصول در مزارع شهرستان نیشابور طی سال جاری بوده است.

    کاهش کشت گوجه فرنگی به علت نوسان قیمت این محصول در نیشابور
    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اعلام پایان برداشت محصول گوجه فرنگی در این شهرستان گفت: بیش از ۴۴ هزار تن گوجه فرنگی در شهرستان نیشابور برداشت شد.

    علی مبارکی افزود: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در سال زراعی جاری کاهش یافته و به ۸۸۰ هکتار رسیده است که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد کمتر بوده است.

    مدیر جهاد کشاورزی نیشابور میانگین برداشت این محصول را از هر هکتار مزرعه در نیشابور ۵۰ تن دانست و گفت: در سال زراعی کنونی و با هدف صرفه‌جویی در منابع آبی ۷۰ درصد از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان به روش‌های نوین آبیاری، کشت شد و افزون بر ۶۰ درصد از مزارع گوجه فرنگی از نشای صنعتی برای کشت استفاده شده است.

    مبارکی به توزیع بیش از ۲۵۰ تن انواع کودهای شیمیایی در سال زراعی جاری بین کشاورزان گوجه فرنگی کار این منطقه اشاره کرد و افزود: هر سال برداشت گوجه فرنگی در این منطقه از اوایل شهریور ماه آغاز می شود و تا اواخر مهر ادامه می‌یابد.

    وی ادامه داد: این شهرستان یک واحد فرآوری گوجه فرنگی دارد و قسمتی از محصول تولید شده شهرستان به این واحد فعال منتقل می شود.

    مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: بیش از ۹۰ درصد گوجه فرنگی تولید این شهرستان در بخش مرکزی و ۱۰ درصد آن در دیگر بخش ها کشت و برداشت می‌شود.

    شهرستان نیشابور در ۲ بخش سرولایت و مرکزی دارای چهار شهر بار، خور، چکنه و نیشابور است و با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

     
     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.