حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 12978 تعداد نوشته های امروز : 0×
۲ برابر شدن وسعت شهر عشق آباد خراسان رضوی
  • ۱۴۰۳-۰۷-۳۰ ساعت: 13:28
  • شناسه : 28399

    محدوده شهر عشق آباد ۱۱۷ هکتار بود که با مصوبه کارگروه امور زیربنایی استانداری خراسان رضوی به ۲۵۰ هکتار افزایش یافت.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، شهردار عشق آباد در میان جلگه خراسان رضوی گفت: ۱۰۵ هکتار از پهنه افزوده شده به شهر عشق آباد، مرکز شهرستان میان جلگه مربوط به […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    محدوده شهر عشق آباد ۱۱۷ هکتار بود که با مصوبه کارگروه امور زیربنایی استانداری خراسان رضوی به ۲۵۰ هکتار افزایش یافت.

    ۲ برابر شدن وسعت شهر عشق آباد خراسان رضوی

     

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، شهردار عشق آباد در میان جلگه خراسان رضوی گفت: ۱۰۵ هکتار از پهنه افزوده شده به شهر عشق آباد، مرکز شهرستان میان جلگه مربوط به محدوده طرح نهضت ملی مسکن این شهر و بقیه مربوط به دیگر مناطق افزوده شده به شهر است.

    محمد رضا فرزین افزود:  شهر عشق آباد در ۱۸ کیلومتری جنوب نیشابور واقع شده است و پس از آن که این شهر کوچک به مرکز شهرستان میان جلگه ارتقا یافت با مهاجرت معکوس مردم از نیشابور به میان جلگه مواجه بودیم و نیاز به ارتقای محدوده شهر داریم.

    وی بیان کرد:  جمعیت این شهر تازه تاسیس بر اساس آمار شبکه بهداشت و درمان شهرستان، ۲ هزار و ۳۷۶ نفر اعلام شده است و اکنون به دلیل ارزانی زمین و مسکن و دیگر هزینه‌ها با مهاجرت شهروندان نیشابوری به این شهر رو به رو هستیم.

    فرزین افزود: اداره‌های جدید در شهرستان میان جلگه در حال تشکیل و راه اندازی است و از این بابت نیز شهر به ساخت و ساز جدید نیاز دارد.

    وی با اشاره به موج مهاجرت معکوس و ارتقای شهر به مرکز شهرستان اظهار کرد: در افق ۱۰ ساله افزایش جمعیت عشق آباد به هشت هزار نفر پیش بینی شده است.

    شهرستان میان‌جلگه که پیش از این یکی از بخش‌های شهرستان نیشابور بود با ۲ هزار و ۸۹۰ کیلومتر مربع مساحت، خرداد ۱۴۰۲ تاسیس شد و در سرشماری سال ۱۳۹۵ این منطقه ۳۹ هزار و ۲۸۸ نفر جمعیت داشته است.

    شهرستان میان جلگه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری غرب مشهد با ۴۲ هزار نفر جمعیت، شهر عشق آباد و ۷۳ روستای دارای دهیاری را زیر پوشش دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.