حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13097 تعداد نوشته های امروز : 119×
۵۶ سلامتکده طب ایرانی در کشور دایر است
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۲ ساعت: 18:16
  • شناسه : 28981

    هم اینک در حوزه درمان و مراکز تخصصی ارایه خدمات طب ایرانی، ۵۶ سلامتکده دولتی و خصوصی در سراسر کشور فعال است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش ملی طب ایرانی و طب سوزنی و داروسازی سنتی که به میزبانی دانشگاه علوم […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ


    هم اینک در حوزه درمان و مراکز تخصصی ارایه خدمات طب ایرانی، ۵۶ سلامتکده دولتی و خصوصی در سراسر کشور فعال است.

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش ملی طب ایرانی و طب سوزنی و داروسازی سنتی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد گفت: از این تعداد سلامتکده ۲۹ مورد دولتی و ۲۷ سلامتکده، خصوصی هستند که این مراکز دارای متخصصان طب ایرانی دارای مدرک پی.اچ.دی تخصصی طب ایرانی و پزشکان عمومی دارای مدرک دوره کوتاه مدت طب سنتی از مرکز ملی مهارت‌های وزارت بهداشت هستند. 

    دکتر نفیسه حسینی یکتا افزود: از این تعداد سلامتکده ۲۹ مورد دولتی و ۲۷ سلامتکده، خصوصی هستند که این مراکز دارای متخصصان طب ایرانی دارای مدرک پی.اچ.دی تخصصی طب ایرانی و پزشکان عمومی دارای مدرک دوره کوتاه مدت طب سنتی از مرکز ملی مهارت‌های وزارت بهداشت هستند.

    وی ادامه داد: هم اینک ۹ دانشکده علوم طب ایرانی و مکمل و ۱۱ گروه متخصصان طب ایرانی در سطح کشور دایر است که در این دانشکده ها پزشکان متخصص طب ایرانی و داروسازان طب سنتی تحصیل می‌کنند.

     

    فعالیت ۵۱۶ متخصص طب ایرانی در کشور

    مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون ۵۱۶ متخصص طب ایرانی در کشور حضور دارند که در حال ارایه خدمت یا به صورت عضو هیات علمی یا ارایه خدمات درمانی هستند همچنین علاوه بر این افراد، ۹۲ داروساز سنتی نیز در کشور فعالیت می کنند.

    حسینی یکتا افزود: ایران برای چهارمین سال پیاپی رتبه چهارم تولید علم را در حوزه طب های مکمل و جایگزین بعد از کشورهای چین، هند و آمریکا کسب کرده است که این موضوع نشان دهنده اوج تحقیقات و پژوهش‌هایی است که در ایران انجام شده است و ۹۰ درصد این پژوهش‌ها را متخصصان طب رایج و متخصصان طب ایرانی در کنار هم انجام داده اند.

    وی ادامه داد: هم اکنون سه خدمت درمانی در حوزه طب ایرانی، ۵۶ قلم داروی گیاهی و همچنین ویزیت متخصصان طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است تا پرداخت هزینه از جیب بیمار کمتر شود و بیماران به سمت مراکز تخصصی طب ایرانی سوق داده شوند.

    مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:ادغام طب سنتی ایرانی و طب رایج در نظام سلامت و استفاده این ۲ در کنار یکدیگر به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی است که این موضوع در وزارت بهداشت نیز در حال اجراست.

     

    حجامت برای سه چهارم مردم مناسب نیست

    معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت:حجامت برای سه چهارم مردم مناسب نیست و تنها گروهی از مردم می توانند حجامت کنند که دارای “مزاج گرم و تر با غلبه دم” هستند که این افراد پس از رعایت سبک زندگی سالم و نیز با تشخیص پزشک در صورت نیاز می توانند حجامت انجام دهند.

    دکتر سید مهدی میر غضنفری افزود:مزاج شناسی یک حقیقت است و ابن سینا به عنوان یک طبیب در این خصوص گفته که یک پدیده را بر اساس حرارت و رطوبت می توان بررسی کرد که این همان مزاج می‌شود و شخصیت افراد نیز بخشی از مزاج آنهاست و یکی از شاخص های مزاج خصوصیات روحی و روانی است به عبارت دیگر مزاج همان تفاوت های شخصی است.

     
     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.